וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב סיכלה פיגוע של אל-קאעדה במטוס

על פי הדיווח, סיכל ה-CIA ניסיון פיגוע בידי מחבל מתאבד, סמוך ליום השנה לחיסולו של אוסמה בן לאדן, באמצעות דגם משופר של "פצצת התחתונים" מ-2009. הממשל האמריקאי מכחיש

סוכנות הביון האמריקאית, ה-CIA, סיכלה מזימה של ארגון אל-קאעדה לבצע פיגוע במטוס אמריקאי סמוך ליום השנה לחיסולו של מנהיג הארגון, אוסמה בן לאדן, שחל בשבוע שעבר - כך דיווחה הלילה (שלישי) סוכנות הידיעות AP. על פי הדיווח, מקור המזימה הוא בפעילים של הארגון בתימן, אשר התכוונו לשלוח מחבל מתאבד שיטמין פצצה מתוחכמת בתחתוניו. המחבל המיועד טרם בחר יעד ועדיין לא קנה כרטיסי טיסה כאשר סוכני ה-CIA פשטו על המקום ותפסו את הפצצה, כך אמר גורם רשמי. לצד זאת, טרם התברר מה עלה בגורל המחבל.

המזימה כללה שימוש בשדרוג של "פצצת התחתונים" בה השתמש המחבל בניסיון הפיגוע שנכשל בשנת 2009, כשתכנן לעלות על טיסה בדטרויט, שם נעצר. לדברי גורם אמריקאי רשמי, הפצצה החדשה גם תוכננה להיטמן בתחתוניו של מחבל שיהיה אחד מנוסעי המטוס, אולם בפעם הזאת אל-קאעדה פיתחו מערכת נפץ מתוחכמת יותר מזו בה השתמש המחבל בניסיון הפיגוע לפני כשלוש שנים.

ה-FBI בוחן את הפצצה האחרונה כדי לראות אם ייתכן שניתן היה להעבירה דרך ביטחון שדה התעופה ולהעלותה למטוס, אמרו גורמים רשמיים, וציינו כי הפצצה המתוחכמת לא הכילה מתכת, כך שמשמעות הדבר היא שאכן ייתכן שניתן היה להעבירה מבעד למערכת זיהוי המתכות של ביטחון שדות התעופה. אך יחד עם זאת, לא ברור אם סורקים חדשים שהוצבו בשדות תעופה רבים יכולים היו לאתר אותה או לא.

האם קיים קשר ל"מחבל התחתונים" שנתפס ב-2009?

מנגד, הכחיש המשרד להגנת המולדת של ארצות הברית את הדיווח. מהמשרד נמסר כי אין כל מידע ממוקד ומהימן באשר למזימה לפגע בשטח המדינה.

לפני כחודשיים וחצי נגזר מאסר עולם על עומר פארוק עבד אל-מוטלב, מי שזכה לכינוי "מחבל התחתונים", לאחר שבשנת 2009 ניסה לפוצץ מטוס אמריקאי ובו 289 נוסעים ואנשי צוות עם חומר נפץ שהוטמן בתחתוניו - ולא התפוצץ לבסוף. במהלך חקירתו של עבד אל-מוטלב, סיפרו גורמים אמריקאים בכירים כי הוא מספק להם מידע מודיעי "חיוני, ישים ועדכני". בין השאר הוא סיפר לחוקריו שעבר הכשרה בשטחי חצי האי ערב, שם גם קיבל את חומרי הנפץ מלוחמים הקשורים לאל-קאעדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully