וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ עז בעיר במערב אירן: "נשמע בכל העיר"

משה-חי הגיגת

8.5.2012 / 14:33

לפי דיווחים ראשוניים, תושבי העיר שושתאר יצאו לרחובות בעקבות הפיצוץ האדיר שאירע בשכונת מגורים. העיר נמצאת במחוז חוזסטן עתיר התעשייה, בו מופק 86% מהנפט של אירן

שוב פיצוץ מסתורי באירן? פיצוץ עז אירע היום (שלישי) בעיר שושתאר, הנמצאת במחוז חוזסטן שבדרום-מערב המדינה. כך דיווחה בצהריים סוכנות הידיעות האירנית הממלכתית-למחצה FARS.

לפי הדיווח, הפיצוץ, שאירע באזור מגורים, נשמע ברחבי העיר והבהיל את תושביה, שרבים מהם יצאו לרחובות כדי לנסות ולברר את נסיבות האירוע. בשלב זה לא ברור מה מקור הפיצוץ, ולא דווח על נפגעים. נמסר כי כוחות הצלה הוזעקו למקום הפיצוץ.

מחוז חוזסטן מהווה את הלב הכלכלי של אירן. במחוז זה מופק 86% מהנפט של המדינה, ובשטחו יש גם חקלאות ענפה ותעשייה משגשגת של כימיקלים ומתכות.

מפה אירן שושתאר. AP
מפה אירן שושתאר/AP

בשנים האחרונות אירעו מספר פיצוצים מסתוריים בערים שונות באירן, שחלקם מיוחסים, על ידי האירנים ועל ידי גורמים בעולם, לפעולות של גורמים ישראליים או אמריקאיים. הפיצוץ הזכור האחרון אירע במפעל פלדה בעיר יזד, וכתוצאה ממנו נהרגו שבעה בני אדם; חודש לפני כן, אירע פיצוץ בעיר איספהן, ונשמעו דיווחים לפיו הוא פגע במתקן גרעיני להמרת אורניום הפועל בסמוך לעיר. שבועיים לפני כן, אירע פיצוץ בבסיס של משמרות המהפכה בכפר בידג'נה הסמוך לבירה טהרן, בו נהרגו 17 בני אדם, ובהם הגנרל חסן טהרני מוקדם, הנחשב ל"אבי תוכנית הטילים" האירנית. לצד אלו, בלטה סדרת ההתנקשויות במדעני גרעין אירנים בטהרן בשנים האחרונות - באמצעות פיצוץ מטענים שהוצמדו למכוניותיהם.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully