וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח באירן: פיצוץ עז אירע במחסן תחמושת ליד איספהן

ניר יהב

29.11.2011 / 0:04

גורמים באירן הכחישו את הדיווח, אולם גורם אירני בכיר הודה בראיון לרשת "אל-ערביה" כי הפיצוץ אירע במחסן תחמושת. טרם ידוע על נפגעים. מחוץ לעיר נמצא מתקן מפתח לתכנית הגרעין

עוד פיצוץ עז באירן: סוכנות הידיעות הרשמית למחצה "פארס" דיווחה אמש (שני) כי בשעות הצהריים נשמע פיצוץ עז בסמוך לעיר השלישית בגודלה במדינה, איספהן. כוחות הכיבוי וההצלה במדינה אישרו את הדיווח על הפיצוץ, אך טרם נמסר על מידת הנזק שנגרם כתוצאה מהפיצוץ, הנפגעים בו או הגורמים לו. רשת הטלוויזיה אל-ערביה ציטטה גורם אירני בכיר שהודה כי הפיצוץ בעיר איספהאן "אירע במחסן תחמושת". עם זאת, מדיווחים אחרים בכלי תקשורת מקומיים, עולה כי הפיצוץ אירע בתחנת דלק, בעיירה הסמוכה לאיספהן.

מתוך סרטון חובבים המתעד עשן עולה ממקום הפיצוץ בבסיס של משמרות המהפכה סמוך לכפר בידגאנה, ממערב לבירת אירן, טהרן, 12 בנובמבר 2011. AP
עוד פיצוץ עז באירן. הפיצוץ בסיס מחוץ לטהרן/AP

יודגש כי בסמוך לאיספהן נמצא אחד המתקנים החשובים בפרויקט הגרעין האירני – מתקן גדול להמרת אורניום. לא ידוע אם למתקן נגרם נזק כלשהו בפיצוץ. מאז הפרסום, ולאחר הדיווחים על הפיצוץ בכלי תקשורת בישראל, הוסר הדיווח מאתר הסוכנות, וסגן מושל מחוז איספהן אף הכחיש את הדיווח בסוכנות הידיעות "MEHR". עם זאת, גורם בכיר במחוז אישר לסוכנות הידיעות ISNA כי "בשעות אחר הצהריים נשמע רעש הדומה לפיצוץ, אבל אין לנו שום מידע מכוחות הביטחון באשר למקור הרעש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיצוץ עז נוסף באירן. הבסיס הצבאי הסמוך לטהרן, בתמונות חדשות ממכון ISIS/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כחודש נהרג מקדם חסן טהרני, בכיר במשמרות המהפכה האירניות, בפיצוץ בבסיס צבאי סמוך לטהרן. מלבד טהרני, מומחה לטילים שעסק בפיתוח טילים לטווח ארוך, ואשר דרגתו מקבילה לתת-אלוף בישראל, נהרגו 16 בני אדם נוספים. פרסומים זרים ייחסו את הפיצוץ המסתורי לישראל, אך מישראל טרם התקבל כל אישור לכך.

עוד בנושא
גורם מודיעיני מערבי: המוסד אחראי לפיצוץ באירן
דיווח באירן: מדען טילים נהרג בפיצוץ בבסיס הצבאי
דיווח באירן: ”17 הרוגים בפיצוץ בבסיס צבאי”


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 19:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully