וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת הכוכבים של אירן: ג'אר ג'אר החייזר משגר טילים

לפני 3 שנים, מכונת התעמולה של אירן הציגה לראווה "שיגור מפואר" של טילי שיהאב. כעת, סוכנות ידיעות רשמית בטהרן פרסמה בטעות פרודיה משעשעת במיוחד שנעשתה על אותו התצלום

ב-2008, משמרות המהפכה של אירן פרסמו תצלום שערורייתי, שתיעד, לכאורה, שיגור בו-זמני של ארבעה טילים מתקדמים מסוג שיהאב. עם זאת, לא חלף זמן רב והחרדה בעולם המערבי שככה מעט, כשהתגלה שמדובר בזיוף חובבני שנעשה בפוטושופ. הזיוף, שלא היה מוצלח במיוחד, זכה ללעג רב, וכך גם העיתונאים שפרסמו אותו בטעות.

כעת, נדמה שאירן נפלה בפח שניסתה לטמון בעצמה. סוכנות הידיעות האירנית "מהר", המוגדרת רשמית למחצה, אך משמשת בפועל שופר לעמדת השלטונות בטהרן, פרסמה בסוף השבוע כתבה קצרה המצטטת "בכיר צרפתי", שאמר כי "תכנית הטילים של אירן אינה מהווה איום לאירופה או לארצות הברית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

באופן טבעי, האילוסטרציה שנבחרה ללוות את הכתבה הקצרצרה שפורסמה אמש ב"מהר" הייתה של שיגור טילי שיהאב. אך העורך הפזיז, שככל הנראה חיפש בגוגל תמונה מרשימה, לא טרח להביט היטב בתמונה שבחר.

חגיגות לציון 35 שנה לסרט - או טעות מביכה?

התמונה שנבחרה ללוות את הכתבה היא זו שהכין בזמנו האתר "What the Crap". בתמונה המקורית-מזויפת של משמרות המפכה השתיל האתר הפרודי את ג'אר ג'אר בינקס, החייזר מהסרט "אימת הפנטום" בסדרת סרטי "מלחמת הכוכבים". הדעות חלוקות בקרב מעריצי הסרט אם ג'אר ג'אר, החייזר הטורדני, שנועד למשוך אל אולמות הקולנוע את הקהל הצעיר, היווה תוספת הכרחית לשלושת הסרטים שהתווספו לטרילוגיה המקורית של סרטי המדע-בדיוני שביים ג'ורג' לוקאס. כך או כך, מגזין "אטלנטיק" מזכיר הבוקר כי מועד פרסום הכתבה באתר האירני הוא גם יום השנה (*) ה-35 להקרנת הבכורה של הסרט הראשון בסדרת "מלחמת הכוכבים", אך מוסיף כי סביר יותר שמדובר בטעות מביכה, מאשר במחווה של העורכים האירנים לעולם הקולנוע האמריקני.



(*תיקון: 4 במאי נבחר ליום השנה לציון צאת סדרת הסרטים משום שבאנגלית, המלים May the fourth מזכירות את האמרה May the Force be with you. הקרנת הבכורה של הסרט נערכה רק כשלושה שבועות לאחר מכן)



תכנית הטילים של אירן - כותרות נוספות
שיחות הגרעין באירן - ההזדמנות האחרונה מול המערב
אירן, אתמול: "לעולם לא נפסיק את העשרת האורניום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully