וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין יושבע מחר לנשיאות, רבבות מפגינים במוסקבה

לאחר חמש שנים, יושבע מחר ולדימיר פוטין לכהונתו השלישית כנשיא. לרגלי הקרמלין התאספו עשרות אלפי מפגינים, ו-250 מהם נעצרו: "כשאדם אחד שולט - טוב לא יוצא מזה"

עשרות אלפי בני אדם מפגינים היום (ראשון) מול הקרמלין במוסקבה, מחאה על השבעתו מחר לנשיא של ולדימיר פוטין. פוטין יושבע מחר תחת ברכתו של ראש הכנסייה הקתולית הרוסית. באופוזיציה אומרים כי בשיא ההפגנה, היו במקום 30 אלף בני אדם. המפגינים הניפו דגלים ושלטים, וצעקו: "רוסיה ללא פוטין" ו-"פוטין = גנב". שוטרים ממשטרת מוסקבה השתמשו באלות כדי להרחיק את המפגינים, ועצרו 250 מהם, בהם ארבעת מארגני ההפגנה. בנוסף, המשטרה דיווחה כי ארבעה קצינים נפגעו.

רבים מהמפגינים זעמו על כך שפוטין ממשיך לשלוט ברוסיה זו השנה ה-12 ונע בין תפקיד ראש הממשלה לנשיא, חרף הפגנות גדולות שנערכו נגד זאת בחודשים האחרונים. לדבריהם, הוא מדכא רפורמות פוליטיות וכלכליות. "ההיסטוריה מלמדת שכשאדם אחד שולט במשך זמן כה ארוך, במיוחד כשהוא משתמש בשיטות דיקטטוריות – שום דבר טוב לא ייצא למדינה", אמר מפגין בן 85, וטרן מלחמת העולם השנייה.

מעצרים במהלך "הפגנת המיליון" במוסקבה, שהתקהלה נגד השבעתו של ולדימיר פוטין לכהונה שלישית כראש ממשלה. רוסיה, מאי 2012. רויטרס
"ההיסטוריה מלמדת שכשאדם אחד שולט במשך זמן כה ארוך - שום דבר טוב לא ייצא מזה". הפגנות האופוזיציה במוסקבה נגד פוטין/רויטרס

ההפגנה היא חלק מ"צעדת מיליון" במוסקבה, שנועדה להזניק מחדש תנועת המחאה נגד פוטין, ברקע טענות לזיוף תוצאות הבחירות לפרלמנט, בהם הואשמה מפלגת השלטון "רוסיה המאוחדת". פוטין הכריז על התפטרותו מתפקידו כיו"ר המפלגה, אותו כינתה האופוזיציה "מפלגת הגנבים והרמאים".

פוטין, בן 59, המליץ ל"רוסיה המאוחדת" לבחור בחודש הבא את הנשיא המכהן, דמיטרי מדבדב, ליורשו כראש הממשלה, תפקיד ממלכתי-מפלגתי: "היות שדמיטרי אנטולייביץ' הוביל את המפלגה בבחירות ל'דומא' (הפרלמנט) בדצמבר, והיות שבכוונתי להמליץ עליו לתפקיד ראש הממשלה, אני מאמין שיהיה נכון שהוא יוביל גם את המפלגה", אמר.

לקריאה נוספת:
פוטין מתנער מהשחיתות: פורש מראשות מפלגתו
מאות מפגינים במוסקבה קראו ל"רוסיה בלי פוטין"
לראשונה, פוטין מודה: "היו אי-סדרים בבחירות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully