וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרום הולנד לא מוותרים: "נמשיך למכור קנביס"

אחרי שהחוק האוסר מכירת קנביס לכל מי שאינו אזרח נכנס לתוקפו בשלושה מחוזות, אזרחי בלגיה הסמוכה לא נשארו אדישים. בעיר הדרומית מאסטריכט הפגינה עשרות: "זו אפליה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו, יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

בדרום הולנד ובבלגיה הסמוכה לא מתכוונים לעבור לסדר היום על חוק הסמים החדש שנכנס לתוקפו אתמול בשלושה מחוזות, ואוסר מכירת קנביס לכל מי שאינו אזרח המדינה. בעיר הדרומית מאסטריכט התקבצו עשרות מפגינים, מרביתם בלגים, כדי למחות על האיסור שלמעשה הפך אותם מצרכנים לגיטימיים לפושעים. "זו אפליה. למה עכשיו ולמה הבלגים, לאדם אחד מותר ולאחר אסור, זה לא ייתכן, זה צריך להיות. או כל העולם או אף אחד", טען סזאר, אזרח בלגיה, שכבר לא יוכל להשיג את מבוקשו ב"קופי שופ" הסמוך לביתו.

קרוב ל-700 "קופי שופס" - מוסדות מורשים לממכר קנביס - פועלים ברחבי הולנד, והם ימשיכו לפעול גם במצב החדש, אולם בהבדל אחד: כעת הם יוגדרו "מועדוני חברים", כשמספר החברים בכל אחד מהם יוגבל לאלפיים בלבד. ורק תושבי קבע בהולנד יורשו להיות חברים במועדון. הדבר יוביל למכה אנושה לתיירות הסמים במדינה - אליה על פי ההערכות מגיעים מדי שנה מיליוני תיירים בשביל לחשש.

במאסטריכט כבר הוכרז מרד גלוי נגד החוק, כשבעלי ה"קופי שופס" בעיר הצהירו כי ימשיכו למכור קנביס ללא הגבלה ובניגוד להנחיות. ראש העירייה, התומך במהלך, טוען כי הוא נחוץ דווקא כדי למנוע את הפשיעה שהתפתחה בעקבות תיירות הסמים. לדבריו, למרות השימוש ברשימות החברים, פרטיותם של המעשנים לא תיפגע.

בתחילת השנה הבאה צפויים החוקים החדשים להיכנס לתוקף בהולנד כולה, ובכלל זה גם באמסטרדם, "בירת הסטלנים" העולמית. כעת נותר להמתין עד שענן העשן יתפזר, כדי לראות האם המאבק שהחל בדרום, יצליח בסופו של דבר לכבוש גם את יתר חלקי המדינה.

עוד בנושא
עידן חדש בהולנד: תחילת הסוף של תיירות הסמים?
לגליזציה עכשיו: נשיא גואטמלה יכשיר את כל הסמים?
בשל המשבר הכלכלי: כפר בספרד יגדל מריחואנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully