וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המשבר הכלכלי: כפר בספרד יגדל מריחואנה

סמים - לא הפתרון? הכפר רקסווארה שבקטלוניה התיר למועדון צרכני קנביס לגדל אצלו 70 דונם של השתילים, בתמורה ל-1.3 מיליון אירו, ולטובת יצירת מקומות עבודה. כולם מרוצים?

זה לא רק פתרון לכאבים למחלות סופניות, לא מדובר רק בתרופה למצב רוח רע וחוסר מעוף - זו גם התשובה למשבר הכלכלי. מועצת העיירה רקסווארה, שבחבל קטלוניה בספרד, אישרה ביום רביעי האחרון הסכם שערכו 1.3 מיליון אירו עם קבוצה של מגדלי קנביס, לפיו יותר לקבוצה, "האיגוד הברצלונאי לשימוש אישי בקנביס", לגדל מריחואנה על פני 70 דונם משטחי העיירה – פחות או יותר גודלם של עשרה מגרשי כדורגל, עבור 5,000 חבריה.

"זה הצ'אנס שלנו להכניס קצת כסף לעיירה, וליצור משרות", הסביר ראש העיירה, ברנט פליסה, כשניסה לנמק את הצעד בפני מתנגדיו בעיירה, החוששים שהיא תהפוך לאתר עלייה לרגל למבקשי סמים. פליסה הבהיר כי הוא קיבל ייעוץ משפטי בטרם הלך על הצעד החריג, והוסיף: "התוצרת תלך אך ורק לחברי הקבוצה, ולא כל החומר יהיה קנביס".

עושה רושם שהעסקה, שתכניס כאמור 1.3 מיליון אירו לקופת העיירה ותיצור, להערכת פליסה, 40 מקומות עבודה, היא לא האחרונה מסוגה. "מועדון" נוסף של חובבי החומר, הכולל 7,000 חברים, צפוי להיפגש בקרוב עם פליסה כדי לדון באפשרות להצטרף להסדר החריג.

זיתים, שקדים, עזים ומריחואנה

מדובר בתוצרת חקלאית חריגה משהו בנוף המקומי; חלק מתושבי העיירה, שרגילים לגדל בעיקר זיתים, שקדים ולרעות עזים, לא בדיוק מרוצים מההסדר שיהפוך את העיירה שלהם לאחת מספקיות הקנביס הבולטות באירופה. "זה יהפוך אותנו לבדיחה של קטלוניה", הזהיר מורה התיכון חואן פארנוס.

אחרים, לעומת זאת, מרוצים מהאפשרות לצמצם במקצת את שיעור האבטלה הגבוה בעיירה, העומד על 23%. "לא עישנתי מאז השירות הצבאי שלי", אמר החוואי המקומי מאריו אמורוס לעיתון "אל פאיס", "אבל אם צריך, אני אלך ואשתול מריחואנה – לא הייתה לי עבודה מסודרת כבר שנתיים".

(עדכון ראשון: 17:23)

  • עוד באותו נושא:
  • מריחואנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully