וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד במוזיאון השואה: איומי אירן מדאיגים אותי

ניסיון להתחרות ב"חביב היהודים" סרקוזי? המועמד הסוציאליסט לנשיאות צרפת בחר במיקום המושלם כדי להביע עמדה בסוגייה, אך לא הרחיב על המדיניות שינהיג בנושא במידה שייבחר

ניסיון לקרוץ לקול היהודי: שבוע לפני הסיבוב השני בבחירות לנשיאות צרפת, בו יתמודד עם הנשיא המכהן ניקולא סרקוזי, ביקר היום (ראשון) מועמד הסוציאליסטים המוביל בסקרים, פרנסואה הולנד, במוזיאון ובאנדרטת השואה בפריז, ובמהלך הביקור, בין היתר, ציין כיו איומיה של אירן כלפי ישראל "מדאיגים" אותו. עם זאת, הוא לא פירט לגבי מדיניותו הצפויה כלפי אירן, במידה שייבחר.

פרנסואה הולנד, מועמד לנשיאות צרפת, מבקר במוזיאון השואה, פריז, 29 באפריל 2012. רויטרס
"למען היהודים ולמען האנושות". הולנד, היום באנדרטת השואה בפריז/רויטרס

הביקור נערך ביון השנתי לציון גירוש יהודי צרפת על ידי הנאצים, המצוין מדי שנה ביום ראשון האחרון של אפריל. במהלך הביקור הביע הולנד את הערכתתו לעבודה הנעשית ב"מקום הנהדר הזה", כדי להנציח את זכרם של 76 אלף יהודים שגורשו מצרפת למחנות ההשמדה בתקופת הכיבוש הנאצי, "למען היהודים ולמען האנושות.

במהלך הביקור התבקש הולנד על ידי עיתונאים להתייחס לחילופי ההאשמות ההולכים ומסלימים בינו לסרקוזי - הנחשב ליקיר הקהילה היהודית - והשיב בדיפלומטיות כי "במערכת בחירות, באופן טבעי יש לפעמים עימותים וסכסוכים בין הצדדים, ומילים נאמרות בנאומים. אך למרבה המזל, יש דברים שמאחדים את כולנו - ואלו הם למשל הזעזוע שלנו ממוראות השואה, והכבוד שלנו לגברים ולנשים שלחמו למען החופש, ובזכותם אנחנו יכולים להיות מי שאנחנו היום".

בחירות לנשיאות צרפת - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

דיווח: "סרקוזי קיבל 50 מיליון אירו מקדאפי"
עסקת השטן עם הימין הקיצוני? קחו עכשיו, שלמו אח"כ
סרקוזי מתעקש: "לא אעשה עסקה עם מארין לה פן"
הולנד קרא לתומכי לה פן להצביע לו: "זעם חברתי"

פרנסואה הולנד, מועמד לנשיאות צרפת, מבקר במוזיאון השואה, פריז, 29 באפריל 2012. רויטרס
הולנד מסייר במוזיאון ומקבל הסברים ממנהלו, ז'אק פרדג', היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully