וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי מתעקש: "לא אעשה עסקה עם מארין לה פן"

אף שהפרשנים חזו כי ימהר לחבק את הימין הקיצוני לנוכח תוצאות הסיבוב הראשון בבחירות, נשיא צרפת מסויג: "לא תהיה עסקה ולא יהיו שרים מטעמם - אבל צריך לקחת אותם בחשבון"

עם סיומו של הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות צרפת ביום ראשון השבוע, מיהרו הפרשנים לפסוק כי לנוכח הצלחתה המרשימה של מועמדת מפלגת "הברית הלאומית" מהימין הקיצוני, מארין לה פן, שזכתה בכמעט 18% מהקולות, יעשה הנשיא המכהן, ניקולא סרקוזי, כמיטב יכולתו לחזר אחרי מצביעיה כדי שיתמכו בו בסיבוב השני - בו יתמודד ב-6 במאי נגד מועמד הסוציאליסטים שזכה במירב הקולות בסיבוב הראשון, פרנסואה הולנד. אולם סרקוזי ממשיך בינתיים להיות מסויג - והבהיר היום (רביעי) כי אין בכוונתו לעשות עסקה פוליטית עם המפלגה. עם זאת, הוא גם הדגיש כי הוא מתנגד לכל ניסיון לעשות דמוניזציה של אותו קהל מצביעים.

"לא תהיה עסקה עם 'הברית הלאומית'", קבע סרקוזי בפסקנות בראיון לרדיו Info הצרפתי, "אבל אנחנו צריכים לדבר עם 18 האחוזים שהצביעו ללה פן. אני לא מחשיב אותם כאנשים קיצוניים. האדון הולנד אומר 'הם טעו', אני לא חושב שכאשר אנשים מביעים את דעתם זו טעות".

בחירות לנשיאות צרפת - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חגיגות הניצחון של לה פן, ביום ראשון בלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עם זאת", הוסיף סרקוזי, "אני לא רוצה שרים ממפלגת החזית הלאומית. מעולם לא רציתי זאת. 18 האחוזים שהצביעו ללה פן אינם שייכים לי, אבל חובתי להתייחס אליהם. מה שהאדון הולנד אינו מבין זה שאנחנו צריכים לדבר עם כולם. לא תהיה עסקה עם 'החזית הלאומית' ולא יהיו שרים מטעמם, אבל אני צריך לקחת אתום בחשבון - ואני לא מרגיש צורך 'לסתום את האף' שלי".

גם הולנד כבר התייחס אתמול לסוגייה, וניסה גם הוא "לחבק" את מצביעי לה פן, תוך הסתייגות מבחירתם להצביע עבורה. בראיו לעיתון "ליברסיון", טען הולנד כי רבים מאותם מצביעים "משתייכים למעשה לשמאל", והם בחרו להצביע ללה פן מתוך "זעם חברתי" כלפי שלטונו של סרקוזי. הוא קרא לכל בוחרי לה פן להצביע עבורו בסיבוב השני.

לקריאה נוספת:
הולנד קרא לתומכי לה פן להצביע לו: "זעם חברתי"
הפוליטיקה מול האישיות: בדרך לסיבוב שני צמוד
הימין הקיצוני שוב הפתיע: "הקרב על צרפת רק החל"
לה פן מזעזעת גם את הכותרות הראשיות ברחבי העולם

מועמד המפלגה הסוציאליסטית לנשיאות צרפת, פרנסואה הולנד, משוחח עם עיתונאים בהגיעו לכינוס בעיר לאון, 24 באפריל 2012. רויטרס
"רבים מבוחרי לה פן למעשה משתייכים לשמאל". הולנד משוחח עם עיתונאים, אתמול בעיר לואן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully