וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב שערוריית הזנות: קוד אתי חדש לשירות החשאי

בין האיסורים שנוסחו לראשונה בהשראת מאבטחיו של אובמה: שתיית אלכוהול בתפקיד וביקור ב"עסקים מפוקפקים". סוכנים לשעבר: "מאוד חבל שהם חייבים לציין את הדברים בכתב"

בעקבות חשיפת התרועעותם של מאבטחי אובמה עם זונות בעת ביקור רשמי של הנשיא האמריקאי בקולומביה, הוחלט בשירות החשאי להבהיר מספר כללים על מנת למנוע את הישנות המקרה. ברשימת כללי הברזל החדשים שפרסמה הסוכנות, נכללים האיסורים על שתייה במשך עשר שעות לפני ואחרי משמרת, הזמנת זרים לחדרי המלון של הסוכנים וביקור ב"בתי עסק מפוקפקים" – כך דווח בעיתון ה"וושינגטון פוסט". כלל נוסף קובע כי לפני כל משימה בחו"ל על הסוכנים לעבור תדריך להתנהלות ראוייה, וכן לעבור תדריך נוסף המותאם ליעד לאחר הגעתם אליו.

אם לא די בכך, בשבוע הבא יערוך השירות החשאי הרצאה בנושאי אתיקה מקצועית עבור מאה מעובדי הסוכנות, כאשר הרצאות נוספות כבר נקבעו להמשך השנה. הסוכנות מסרה לגורמים בקונגרס כי המטרה היא שבתום התהליך, 3,500 הסוכנים ו-1,400 השוטרים מטעמה יעברו כולם את ההשתלמות. פיטר טי קינג, יושב ראש ועדת הביטחון הלאומי של בית הנבחרים האמריקאי, שיבח את הצעד ואף טען כי התקנות החדשות תואמות את המשפט הידוע - "כשיש ספק, אין ספק".

בתזכיר שנשלח לעובדי השירות החשאי נכתב כי מצופה מהם "להתנהל תמיד באופן המכבד אתכם, את השירות החשאי, מחלקת הביטחון הלאומי ומעל לכל – את ממשל ארצות הברית והאזרחים אותם אנו משרתים". עם זאת, ה"חינוך מחדש" של עובדי הסוכנות הפתיע גורמים רבים, ובהם סוכנים לשעבר בשירות החשאי, שטוענים כי הכללים המפורטים במסמך היוו מאז ומעולם מעין קוד התנהגות בלתי כתוב.

"מאז יומנו הראשון בסוכנות ולאורך תקופתנו בתפקיד לימדו אותנו עקרונות מסויימים – ובהם התנהגות מקצועית ואתית שלא תביך את השירות ואת הנשיא", אמר בראיון לעיתון אנדרו או'קונל, ששירת בסוכנות במשך שמונה שנים. "מאוד חבל שהם חייבים לציין את הדברים בכתב", אמר, והוסיף כי "אם אתה לא יכול לעמוד בעקרונות הללו בכל מקרה, לא היית אמור להפוך לסוכן".

בנוסף לפרשת הזנות המתוקשרת בקולומביה לפני כשבועיים, במהלכה נתפסו 12 ממאבטחיו של אובמה עם זונות בעת ועידת הפסגה של מנהיגי אמריקה בקרטחנה, השבוע נחשפה תקרית מביכה נוספת עבור אנשיו של הנשיא אובמה - כאשר ערוץ השייך לרשת CBS דיווח על חשד לפיו סוכני הנשיא ביקרו במועדון חשפנות באל סלבדור בשנה שעברה, בזמן ביקור נשיאותי במדינה.

לקריאה נוספת
והפעם: "סוכני אובמה בילו עם חשפניות באל סלבדור"
קו ההגנה של מאבטחי אובמה: "לא ידענו שהן זונות"
הסקנדל בקולומביה: "זונות נחשפו ללו"ז של אובמה"
אובמה על סקנדל הזנות: "אם זה נכון, אני אכעס"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully