וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה על סקנדל הזנות: "אם זה נכון, אני אכעס"

הנשיא נאלץ להתייחס להשעיית 11 מאבטחיו לאחר שחגגו עם נערות ליווי בקולומביה - ואחד מהם לא שילם. הם לא היו היחידים במשלחת שחגגו: צפו בהילרי קלינטון שותה ומפזזת בבר

בסוף לא נותרה לברק אובמה ברירה, והוא נאלץ להתייחס לשערוריית הזנות המעיבה על ביקורו ב"וועידת האמריקות" בעיר קרטחנה שבקולומביה - משם הוחזרו בבושת פנים 11 ממאבטחיו, לאחר שהתגלה כי בילו עם נערות ליווי. במסיבת עיתונאים שנערכה הלילה (ראשון) עם סיכום הוועידה, אמר אובמה כי הוא מצפה מכל סוכני "השירות החשאי" המופקדים על ביטחונו לנהוג "בכבוד ובהגינות", וכי כל עובדי הממשל האמריקאי צריכים לעמוד ב"אמות המידה הגבוהות ביותר" כשהם משרתים בחו"ל, משום שהם "מייצגים את אזרחי ארה"ב. הנשיא הבהיר כי אם הטענות לפיהן הסוכנים הזמינו זונות לחדרי המלון שלהם יתבררו כנכונות, "אז כמובן שאני אכעס".

לפי גרסת המשטרה הקולומביאנית שפורסמה אתמול, הפרשה כולה נחשפה כשהנהלת המלון הזמינה אליו שוטרים, בעקבות ויכוח שהתגלע בשעות הבוקר המוקדמות ביום חמישי בין אחת הפרוצות לאחד המאבטחים, שסירב לשלם לה. לא ברור באיזה סכום היה מדובר, אולם לפי הפרסומים בקולומביה, מחירה הממוצע של נערת ליווי בעיר, שבה יש אזורים בהם הזנות מותרת בחוק, הוא 47 דולרים. לפי הדיווחים השונים בארה"ב, בין 11 החשודים ישנם כמה מאבטחים מהמעגל הקרוב ביותר לנשיא, לצד עובדי מנהלה של כוח האבטחה.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה עם מאבטחי השירות החשאי בשדה התעופה של טמפה, פלורידה, 13 באפריל 2012. רויטרס
"אמות המידה הגבוהות ביותר". אובמה עם שלושה מאבטחיו בדרך לוועידת האמריקות, בשבת בשדה התעופה בטמפה שבפלורידה/רויטרס

השירות החשאי הוציא לחופשה את 11 הסוכנים הסוררים, וכעת הוא מנהל חקירה פנימית לבירור נסיבות הפרשה. הנשיא התבקש לראשונה להתייחס לפרשה הלילה במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא קולומביה, חואן מנואל סנטוס, והבהיר כי אינו מתכוון לחרוץ את דינו של איש בטרם יתבררו הפרטים במלואם: "אנשי השירות החשאי עושים עבודה מצוינת בנסיבות לא פשוטות. אני אסיר תודה להם, ואמתין עד לתוצאות החקירה לפני שאסיק מסקנות סופיות".

"ומה אם יסחטו אותם?"

אולם באגף הרפובליקני בקונגרס לא ממתינים, וכבר החלו לנצל את הפרשה כדי לנגח את הנשיא. כך למשל חבר בית הנבחרים דארל עיסא, העומד בראש ועדת הבית לפיקוח על סוכנויות הממשל, העריך בראיון ל-CBS כי היקף השערוריה למעשה גדול בהרבה: "אנחנו סבורים שהיו מעורבים יותר מ-11 איש, ואנחנו רוצים לדעת את המספר המדויק". עוד הוסיף: "אם דבר כזה קורה, זה יכול להוביל לסחיטה... ואז עלינו לשאול: איך המערכת תמנע מזה לקרות שוב?".

ובתוך כך, מתברר כי מאבטחיו של הנשיא לא היו החברים היחידים במשלחת האמריקאית שחגגו בקרטחנה: בצילומי פפראצי שנפוצו הלילה בסוכנויות הידיעות נראית מזכירת המדינה, הילרי קלינטון, כשהיא חוגגת, רוקדת עם כמה עמיתות ושותה בירה מבקבוק בבר מקומי בעיר הנופש, הנקרא "הוואנה". "נראה היה שהיא עושה חיים", תיאר עד ראייה שנכח במקום, לפי דיווח רשת "סקיי ניוז". אמנם הבחירה בבר הקרוי על שם בירת קובה - מדינה המסוכסכת עם ארה"ב זה 50 שנה - עלולה לגרור הרמות גבה בממשל, אבל בסך הכל נראה שהבילוי הזה, בניגוד לזה של המאבטחים, היה תמים מעיקרו, ולא יביא לפתיחת חקירה כלשהי.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

הילרי וחברים חוגגים ב"הוואנה"

מזכירת המדינה הילרי קלינטון חוגגת בבאר בעיר קרטחנה, קולמביה, שם נערכת ועידת מדינות אמריקה, 15 באפריל 2012. רויטרס
מזכירת המדינה הילרי קלינטון חוגגת בבאר בעיר קרטחנה, קולמביה, שם נערכת ועידת מדינות אמריקה, 15 באפריל 2012/רויטרס
מזכירת המדינה הילרי קלינטון חוגגת בבאר בעיר קרטחנה, קולמביה, שם נערכת ועידת מדינות אמריקה, 15 באפריל 2012. רויטרס
מזכירת המדינה הילרי קלינטון חוגגת בבאר בעיר קרטחנה, קולמביה, שם נערכת ועידת מדינות אמריקה, 15 באפריל 2012/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully