וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסקנדל בקולומביה: "זונות נחשפו ללו"ז של אובמה"

העתקי לוח הזמנים של הנשיא היו בחדרי המלון בקרטחנה שבקולומביה, אליהן הוזמנו "לפחות 20" נערות ליווי עבור אנשי השירות החשאי והצבא. הרמטכ"ל דמפסי: "אכזבנו את הבוס"

התקשורת האמריקאית ממשיכה לחפור ולנבור בפרשת הזונות שהזמינו מאבטחי הנשיא אובמה בקולומבי בשבוע שעבר, המביכה קשות בימים אלו את הממשל - ולהתמקד בין היתר בנזקים הביטחוניים האפשריים כתוצאה מהפרשה. במסגרת זאת, דיווחו היום (שלישי) גורמי ממשל רשמיים לסוכנות רויטרס כי החשש הזה בהחלט מציאותי, בין היתר לנוכח העובדה שבחדרי המלון של מאבטחי "השירות החשאי" בעיר קרטחנה, שאליהם הוזמנו נערות הליווי, היו העתקים של לוח הזמנים של הנשיא, שהגיע לעיר יומיים לאחר מכן.

החשש שפרטי מידע חסויים דלפו לידי גורמים לא רצויים מצטרף לחשש העיקרי שהועלה עם גילוי הפרשה, לפיו אנשי השירות החשאי, שרבים מהם מוצבים בעמדות מפתח וחשופים למידע סודי רגיש, יהיו נתונים בסכנת סחיטה בשל התנהלותם הקלוקלת.

11 סוכנים של השירות החשאי הוחזרו לארה"ב בעקבות הפרשה ונשלחו ל"חופשה מנהלתית", ואתמול גם נשלל מהם הסיווג הביטחוני שלהם. היום מתברר כי ה-11 הללו הזמינו לחדריהם לא פחות מ-20 נערות ליווי. "20 או 21 נשים בעלות אזרחות זרה הובאו למלון", אישרה היום לרויטרס הסנאטורית הרפובליקנית סוזן קולינס, שתודרכה בפרטי הפרשה על ידי ראש השירות החשאי, מארק סאליבן.

כמו כן, אישרה קולינס את החשדות שעלו בימים האחרונים, לפיהם מלבד אנשי השירות החשאי, היו מעורבים בהזמנת הזונות גם חיילים מהצבא: "לכאורה, גם חיילים מחיל הנחתים היו מעורבים". לפי דיווחים קודמים, לפחות חמישה אנשי צבא, בהם מומחי חבלה וכלבנים מהצי, הזמינו נערות ליווי למלון.

לאחר ששלשום כבר התייחס הנשיא ברק אובמה לראשונה לפרשה, ואיים כי הוא "מאוד יכעס" אם החשדות יתבררו כנכונים, אתמול התייחס אליה גם הרמטכ"ל האמריקאי, גנרל מרטין דמפסי, לאחר שהתברר כי גם ידם של חיילים מהצבא במעל. "איכזבנו את הבוס", סיכם דמפסי בעצבות. "אני יכול לדבר בשמי ובשם עמיתיי לפיקוד: אנחנו מתביישים במה שקרה בקולומביה, גם אם אנחנו עדיין לא לגמרי בטוחים מה קרה שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully