וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארז אפרתי מביע חרטה: "אני אשם, אחראי לנזק שגרמתי"

גלעד גרוסמן

24.4.2012 / 12:50

מאבטח הרמטכ"ל לשעבר, שהורשע בניסיון לבצע מעשה סדום ובתקיפת צעירה לפני כשנתיים וחצי הודה במפתיע באשמה במהלך דיון בתביעת הקרבן. המתלוננת: "זה הרס לי את החיים"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק)

ארז אפרתי מכה על חטא: "ראשית, אני רוצה לומר שאני אשם. אני אשם ואני אחראי לנזק שגרמתי לקרבן ולבני משפחתה, בהתנהלותי חסרת האחריות הבאתי עצמי לאבדן שליטה וגרמתי לנזק ולפגיעה בנפשה, בגופה של הקרבן" - כך אמר הבוקר (שלישי) ארז אפרתי, מאבטח הרמטכ"ל לשעבר שהורשע בניסיון לבצע מעשה סדום, בדיון בתביעה שהגישה נגדו קרבן התקיפה. "איני צריך מומחים שיאשרו את זה, או חלילה שינסו לסתור את זה, די לי בעדותה של הבחורה המסכנה, די לי בזיכרונות שמחזיקים בראשי", אמר במפתיע. כעת דנים הצדדים בניסיון לגבש פשרה בתביעה.

המתלוננת נגד אפרתי, כיום בת 24, הגישה נגדו תביעה. במהלך הדיון, אמרה בבכי: "מאז שזה קרה אני מרגישה שאני כבר לא אותו אדם שהייתי. אני לא רוצה לומר לאפרתי שום דבר ולא לבקש דבר מבית המשפט. זה הרס לי את החיים". היא הוסיפה כי אינה "מצליחה להיות שמחה אף פעם", והוסיפה שהיא מפחדת ללכת לבד בחושך ומתקשה לישון לבד. "אני פשוט ישנה עם טלוויזיה חזקה", אמרה. עוד ציינה שכיום היא לא עובדת, ומשקיעה את מירב זמנה בלימודים

בשלב זה ביקשה פרקליטתה של המתלוננת, דקלה טוטיאן ממרכז "נגה", שאפרתי ייצא מהאולם כדי שתוכל לדבר בחופשיות ובצעד ביוצא דופן בית המשפט ניאות לכך. "אני לא מצליחה להיות שמחה אף פעם", אמרה המתלוננת. לדבריה, היא מפחדת ללכת לבד בחושך ומתקשה לישון לבד. "אני פשוט ישנה עם טלוויזיה חזקה", אמרה. היא הוסיפה שכיום היא לא עובדת, ומשקיעה את מירב זמנה בלימודים.

ארז אפרתי מודה באשמה, אפריל 2012. יותם רונן
"איני צריך מומחים שיאשרו את זה, או חלילה שינסו לסתור את זה, די לי בעדותה של הבחורה המסכנה, די לי בזיכרונות שמחזיקים בראשי". אפרתי בבית המשפט, היום/יותם רונן

בתביעה נכתב, כי "התובעת התמודדה עם התממשות האיום והאימה שהיא מנת חלקו של כל אדם באשר הוא, עת חייו נתונים בסכנה ממשית. מעבר לכך, היא נאלצה להתעמת עם התממשות הפחד הקמאי הטבוע בכל אישה באשר היא, עת גבר מאיים עליה כי גופה יחולל ונשמתה תצולק".

"סליחה אם אני מפתיע את עורך דיני"

"אני מודיע ברגע זה, וסליחה אם אני מפתיע את עורך דיני, אין מחלוקת , אין מחלוקת בהליך המשפטי, מבחינתי אין מחלוקת. אני לא מתכוון לסתור או להמעיט בחומרת הנזק. אני אקבל כל החלטה של בית המשפט, וכל סכום שינקוב, אינני יודע אם יש סכום שיכול לכסות את הנזק הנפשי שגרמתי", אמר אפרתי בדיון. עם זאת, הוא ציין כי אין לו כסף לשלם פיצויים. השופטת הציעה לצדדים שהיא זאת שתקבע את סכום הפיצויים על סמך המסמכים בתיק - מבלי לקיים דיונים נוספים. כעת על הצדדים להודיע האם הם מסכימים.

אפרתי הורשע ביוני 2010 במסגרת עסקת טיעון, בגין ניסיון לבצע מעשה סדום ותקיפה הגורמת חבלה של ממש. זאת לאחר שהואשם במקור בניסיון אונס ובניסיון לביצוע מעשה סדום בנסיבות מחמירות בצעירה בת 22 בסוף 2009 בחניון רידינג בתל אביב. בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר עליו שמונה שנות מאסר בפועל ושנתיים מאסר על תנאי. כמו כן חויב אפרתי לשלם לנפגעת פיצוי בסך 150 אלף שקלים.

כבר בשלב הטיעונים לעונש במשפטו, התנצל אפרתי בפני המתלוננת. "מעולם לא העליתי על דעתי אי פעם שאעמוד על דוכן הנאשמים, אני מחפש מילים אמיתיות, פשוטות, מהלב בכדי להסביר לבית המשפט ולבחורה המסכנה את שבלבי, את תחושת החמלה והחרטה, בצד ההלם והפחד וסימני השאלה שמקיפים אותי לאורך התקופה", אמר אפרתי. הוא ביקש אז מספר פעמים את סליחתה של הבחורה ואמר כי "הוא מצר על הפגיעה בה, בנפשה ובמשפחתה", וכן סיפר שהוא מתקשה להבין כיצד הגיע למצב הזה והוא מתמלא כעס וצער על עצמו "ההרגשה היא כאילו הרגתי מישהו בתאונת דרכים, הרגשה איומה ולכל החיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully