וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר טיעון: ארז אפרתי הורשע בניסיון למעשה סדום

15.6.2010 / 8:43

בית המשפט אישר את ההסדר בין הפרקליטות לעורכי דינו של מאבטח הרמטכ"ל לשעבר, לפיו הוא לא יואשם בניסיון אונס של צעירה בנמל ת"א. לא הושגה הסכמה לגבי העונש שיוטל על אפרתי

עוז מרון

(צילום: עוז מרון. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ארז אפרתי, לשעבר מאבטח הרמטכ"ל, הורשע הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב בניסיון לבצע מעשה סדום ותקיפה הגורמת חבלה של ממש. בכך קיבל בית המשפט את הסדר הטיעון שהושג בין פרקליטות המדינה לבין עורכי דינו של אפרתי, קרן ובני נהרי. במקור הואשם אפרתי בניסיון אונס ובניסיון לביצוע מעשה סדום בנסיבות מחמירות בצעירה בת 22 לפני כחצי שנה בחניון רידינג בתל אביב. אולם לפי הסדר הטיעון, סעיף ניסיון האונס נמחק מכתב האישום. בנוסף, נמחקה התוספת "בנסיבות מחמירות" מהסעיף של ניסיון מעשה סדום.

התובעת רות ארז מפרקליטות מחוז תל אביב הסבירה, כי הפרקליטות הסכימה לבטל את האישום בניסיון אונס, מכיוון שלא היו לכך ראיות מספיקות.

כמו כן, ביקשו פרקליטיו של אפרתי להוציא אותו מהשגחה בה הוא נמצא מאז מעצרו, מה שבין השאר יאפשר לו להתייחד עם ארוסתו ורד אלי.

הצדדים לא הגיעו להסכם לגבי העונש שיוטל על אפרתי, ולגביו יפסוק בית המשפט. ההסדר מקובל על המתלוננת, שהיתה אמורה להעיד הבוקר, ובעקבות ההסכם היא לא תצטרך לעלות לדוכן העדים. ארוסתו של אפרתי, שליוותה אותו לכל אורך ההליכים המשפטיים נעדרת היום מבית המשפט.

המתלוננת פרצה בבכי בביהמ"ש

במהלך הדיון היום ישבה המתלוננת באולם בית המשפט, מוקפת בבני משפחתה, מטרים ספורים מאפרתי. כשדמעות בעיניה וניכר עליה כי המעמד קשה לה. עם הקראת הכרעת הדין, פרצו כמה מבני המשפחה בבכי. התביעה הודיעה, שייתכן כי תעיד את המתלוננת בשלב הטיעונים לעונש.

פרקליטיו של אפרתי, עורכי הדין בני וקרן נהרי, טענו בעבר כי אפרתי היה במצב של "הרעלה פתולוגית" לאחר ששתה אלכוהול מזויף שגרם לו להזיות. בנוסף, טענו הפרקליטים כי ביכולתם להמציא חוות דעת שיגבו את גרסתם. עורכי הדין לא הכחישו כי נמצאו שרידי DNA של אפרתי על גופה של המתלוננת, אך ישנה מחלוקת האם מדובר בזרעו.

לפי כתב האישום המתוקן, הגיעה המתלוננת בחודש נובמבר האחרון סמוך לשעה 05:00 בבוקר לחניון רידינג סמוך לנמל ת"א. שם היא הבחינה שאפרתי, בן 30 מעפולה, עוקב אחריה. היא ניסתה להיכנס למכוניתה ולהימלט, אולם הוא פתח את דלת הנהג וגרר אותה לעבר הירקון תוך שהוא חוסם את פיה. הוא איים עליה שאם תצעק, הוא יהרוג אותה. אפרתי הכיה אותה וחנק אותה, ואז הפשיל את מכניסה וניסה לבצע בה מעשה סדום.

"אפרתי הוא אדם נורמטיבי"

הצעירה המשיכה לזעוק לעזרה, ואז היכה אותה אפרתי בראשה עד שהכרתה התערפלה. עוברי אורח שהגיעו למקום שמעו צעקות, הבחינו במאבטח עומד, רוכן מעל המתלוננת העירומה. הוא סתם את פיה בידו, סיפר כי מדובר בחברה שלו, אך היא צעקה שאינה מכירה אותו, ואז היכה אותה שוב. בין עוברי האורח לאפרתי התפתח מאבק, ואחריו ניסה אפרתי להימלט. עוברי האורח רדפו אחריו, והוא הסתתר בין שיחים מתחת לגשר עץ להולכי רגל, עד שהגיעו השוטרים ועצרו אותו.

פרקליטיו של אפרתי, עורכי הדין בני וקרן נהרי, אמרו כי הוא הודה מלכתחילה במעשים במשטרה ושבשום שלב הוא לא ניסה להוליך שולל את בית המשפט. לדבריהם, למקרה היו נסיבות מיוחדות כאשר בין השאר הוא פעל כפי שפעל בשל השפעת אלכוהול. אולם, לטענתם, אין מדובר בעבריין או אלכוהוליסטף אלא באדם נורמטיבי, והם יבקשו מבית המשפט להקל בעונשו.

עורכת הדין טלי אייזנברג ממרכז נגה בקריה האקדמית אונו, שמייצגת את המתלוננת, אמרה לאחר הדיון כי עברה על המתלוננת תקופה קשה, וכי החוויה לשבת בבית המשפט יחד עם אפרתי היא מטלטלת. עורכת הדין הוסיפה, כי מרשתה הסכימה להסדר הטיעון לא כי היא חששה להעיד, אלא מכיוון שהיה חשוב לה שדבריה יישמעו ושהסיפור שלה יישמע בין אם בעדות ובין אם בהסדר. עוד אמרה אייזנברג כי מדובר בהסדר ראוי וכי היא מקווה שבית המשפט יגזור את עונשו של אפרתי בהתאם.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully