וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דחה ערעור אפרתי: "חשף פן מסוכן ואכזר"

גלעד גרוסמן

24.6.2011 / 0:01

שלושת השופטים דחו את ערעור מאבטח הרמטכ"ל לשעבר, ארז אפרתי, שהורשע באונס צעירה בתל אביב. הוא ירצה שמונה שנות מאסר. "רגעי האימה שחוותה המתלוננת ילוו אותה כצלקת כל חייה"

בית המשפט העליון דחה אמש (חמישי) בהרכב בן שלושה שופטים את ערעורו של האנס ארז אפרתי, נגד שמונה שנות המאסר שגזר עליו בית המשפט המחוזי בתל אביב. אפרתי ערער על גזר הדין שניתן לו לאחר שהודה במסגרת הסדר טיעון בניסיון לבצע מעשה סדום בצעירה אחריה עקב ואותה תקף בנמל תל אביב, בתום מסיבת הרווקים שלו לפני כשנה וחצי. אפרתי ערער על גזר דינו, ובדיון אתמול טענו פרקליטיו בני וקרן נהרי כי בית משפט המחוזי לא נתן משקל הולם למצב השכרות לו היה נתון אפרתי באותו הלילה, וגם לא לחרטה שהביע.

עוד באותו נושא:
מקורבי המתלוננת נגד אפרתי: ”הוא מתרץ הזוועה”
מאבטח הרמטכ”ל לשעבר על הקרבן: ”חשבתי שזה מחבל”
הקצין החשוד בניסיון אונס: סרן ארז אפרתי

בפסק הדין דחה השופט אדמונד לוי את טענתו של אפרתי, וכתב בפסק הדין כי "מתוך העובדות בהם הודה אפרתי, מצטיירת תמונה של אדם שידע את אשר הוא עושה ואת הפסול שבמעשיו וחרף זאת גמר אומר לבצע במתלוננת את זממו תוך שימוש בכוח". לוי הוסיף כי "עד אותו ערב לא היה שום פגם בהתנהלותו של אפרתי, ומעלות רבות נזקפו לזכותו, אולם באותה שעה בה תקף את המתלוננת נחשף פן מסוכן ואכזר באישיותו, ואוסיף כי ביחס לפגיעה במתלוננת, לא יהיה זה מופרז להניח שרגעי האימה שחוותה ילוו אותה כצלקת בל תימחק כל ימי חייה".

השופטת עדנה ארבל הוסיפה כי "מעשיו של אפרתי מהווים תמרור אזהרה לכל מי שפונה לשתייה בלתי נשלטת". היא ציינה כי יש צורך בעונש מרתיע למעשים שפגעו פגיעה קשה בגופה ובנפשה של הצעירה, ולהזהיר את כל מי שמאבד עצמו לדעת בשתייה הרסנית כי עליו לזכור שתוצאותיה של השתייה עשויות להיות גורליות".

"זה רגע של הקלה עצומה", אמרה הצעירה לאחר ששמעה על החלטת בית המשפט העליון. "בית המשפט פסק את הנכון בעיניו ועשה צדק אמיתי, אני שמחה להשאיר את המשפט, על כל רגעיו הקשים, מאחורי". עו"ד טלי אייזנברג, ממרכז נגה בקריה האקדמית אונו, אשר ייצגה את הצעירה, אמרה כי "בית המשפט התרשם לכל אורך הדרך מאמינותה של הנפגעת, והיום ניתנה לכך החותמת הסופית. אין ספק שמדובר בהחלטה מבורכת המביאה לידי ביטוי את עוצמת המעשה המזעזע שביצע אפרתי".

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully