וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבטח הרמטכ"ל לשעבר על הקרבן: "חשבתי שזה מחבל"

גלעד גרוסמן

22.6.2011 / 10:47

שנה אחרי שנשלח לשמונה שנות מאסר בגין ניסיון לבצע מעשה סדום בצעירה, ניסה ארז אפרתי להביא לשינוי ההחלטה. "ברור שהסבל שלה הוא הכי גדול, אבל גם החיים שלי התהפכו"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')


בבית המשפט העליון בירושלים התקיים הבוקר (רביעי) דיון בערעור שהגיש מאבטח הרמטכ"ל לשעבר ארז אפרתי, שנידון לפני כשנה לשמונה שנות מאסר בגין ניסיון לבצע מעשה סדום בצעירה בנמל תל אביב. בבואו לתאר את הצעירה שתקף, סיפר היום אפרתי כי "הלכתי בלי כיוון, בלי סיבה. ראיתי את הכל כאילו מבעד למסך, הרגשתי את דפיקות הלב שלי תוך כדי הליכה. עקבתי אחרי דמות ואז כשהיא נכנסה לרכב וסגרה את הדלת, טסתי לכיוון הרכב וכמו בתרגולת בצבא הוצאתי את המפתח בסוויץ', הרגשתי פחד, חשבתי שמדובר במחבל".

עוד בפרשת מאבטח הרמטכ"ל לשעבר:

מאבטח הרמטכ"ל לשעבר ערער: "העונש חמור מדי"
ארז אפרתי משחזר את התקיפה: לא זוכר כלום

ארז אפרתי מאבטח הרמטכ"ל המואשם באונס בערעור בבית המשפט העליון, יוני 2011. עומר מירון
"אני לוקח אחריות על הנזק שגרמתי". אפרתי בבית המשפט העליון, היום/עומר מירון

פרקליטיו של אפרתי, עורכי הדין בני וקרן נהרי, טענו שבית המשפט המחוזי לא נתן משקל מספיק לעובדה שמרשם היה שיכור בצורה קיצונית ולא היה מודע למתרחש סביבו. השופט אדמונד לוי אמר שהעובדה שאפרתי היה שיכור הייתה ידועה לבית המשפט המחוזי ונלקחה בחשבון. נציגת המדינה אמרה כי אפרתי היה מודע למעשיו והיה מחובר למציאות ושלא ניתן לטעון אחרת. עו"ד טלי אייזנברג ממרכז נגה שמייצגת את המתלוננת, אמרה כי נגרם לה נזק כבד שהיא עוד לא התגברה עליו ושבתי המשפט עברו מהפיכה ביחס לנפגעי קרבנות עבירה. עוד אמרה עו"ד אייזנברג שאין מקום להקל בעונשו של אפרתי.

בסיום הדיון תיאר אפרתי כיצד הוא חש בליל התקיפה. כאשר אמר שהרגיש פחד, פרצה אחת ממקורבות המתלוננת שישבה לאורך כל הדיון באולם ובכתה וצעקה "ואיך היא הרגישה?". השופט ביקש להפסיק את דבריו של אפרתי ואמר כי הוא מציג טענה חדשה שהייתה אמורה להישמע בבית המשפט המחוזי ולא בפעם הראשונה בבית המשפט העליון. אפרתי השיב שסיפר על כך גם לפסיכיאטר שבדק אותו.

"אני לוקח אחריות על הנזק שגרמתי", אמר אפרתי, "אני חושב על זה כל יום. התחלתי טיפול ואני כל הזמן בודק איך הגעתי למצב הזה. ברור שהסבל שלה הוא הכי גדול אבל גם החיים שלי התהפכו ואני מנסה ללמוד ולחקור על עצמי". השופט לוי השיב לו: "טוב שאדוני חוקר את עצמו, אבל בזמן שאדוני מנסה לבנות את חייו מחדש יש מישהי שחייה נהרסו לחלוטין ולא בטוח שתצליח להשתקם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully