וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארז אפרתי משחזר את התקיפה: לא זוכר כלום

29.7.2010 / 18:14

כך נראה ונשמע ארז אפרתי במהלך השחזור שערך עם חוקרי המשטרה, ימים ספורים לאחר שניסה לבצע מעשה סדום בצעירה סמוך לנחל הירקון. אפרתי נידון היום ל-8 שנות מאסר לאחר שהודה בתקיפה מינית

חטיבת דובר המשטרה

(צילום: משטרת ישראל. עריכה: גדי וינסטוק)

לאחר שבית המשפט גזר על מאבטחו לשעבר של הרמטכ"ל, ארז אפרתי, שמונה שנות מאסר בפועל ושנתיים מאסר על תנאי בגין ניסיון למעשה סדום ותקיפה, נחשפות הערב תמונות ראשונות משיחזור התקיפה בירקון.

אפרתי, שנידון לשמונה שנות מאסר לאחר שהודה בתקיפה מינית של צעירה, הכחיש במהלך השחזור את המעשים, וטען שאינו זוכר מה קרה בליל התקיפה מכיוון שהיה שיכור. הוא סיפר לחוקרים כי נתפס על ידי עוברי אורח כשמכנסיו מופשלים מכיוון שירד לנחל כדי להטיל את מימיו.

"אנחנו נמצאים עכשיו מחוץ למועדון 'הפוסיקט', אני לא בטוח שמכאן יצאתי", אמר אפרתי בתחילת השחזור. "אני זוכר שנפרדתי מחבר איפשהו בדרך והנקודה הבאה שאני זוכר היא שהייתי על גדות הנחל, אליו ירדתי כדי לעשות פיפי", אמר אפרתי והוסיף: "מצאתי את עצמי הולך לתוך המים מהשכרות. לא היה איתי מישהו אחר בתוך המים, הייתי שם בטעות. אני זוכר אנשים צועקים, עוד בזמן שהייתי במים. אני זוכר שמישהו נכנס למים, זה הלחיץ אותי. שמו עליי אזיקים, אני חושב. מאותו רגע אני לא זוכר כלום".

התנהגות ברוטאלית ואכזרית

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר עונש של שמונה שנות מאסר בפועל ושנתיים מאסר על תנאי על ארז אפרתי, מאבטח הרמטכ"ל לשעבר שהורשע במסגרת עסקת טיעון בתקיפה ובניסיון לביצוע מעשה סדום. כמו כן חויב אפרתי לשלם לנפגעת פיצוי בסך 150 אלף שקלים. בגזר הדין כתב השופט כי "לא קיבלנו הסבר ואף לא קצה קצהו של הסבר כיצד אדם עם נורמות וערכים יכול להתנהג בברוטאליות ואכזריות כלפי בחורה שנפלה כטרף".

"בית המשפט לקח בשחשבון את הנקודה שכתב האישום תוקן בצורה משמעותית ואת הנסיבות האישיות של הנאשם", אמרו פרקליטיו של אפרתי, בני וקרן נהרי לאחר מתן גזר הדין. "לא כל יום מגיע בפני בית המשפט נאשם כמוהו, עם עדי אופי כל כך טובים. בית המשפט התרשם מהנאשם עצמו, בשורה התחתונה ציפינו שהנסיבות האישיות יגברו במקרה הזה על חומרת העבירה".

בגזר הדין כתבו השופטים חאלד חבוב, מאיר יפרח ודפנה אבניאל, כי "בחומרה יתרה, אנו רואים את יחסי הכוחות הלא שיווניים בין הנאשם שכל מכריו מעידים עליו כאדם חזק פיזית המיומן בהפעלת כוח, בקרב מגע ובאומנויות לחימה, ששירת ביחידה מובחרת וניחן בכוחות פיזיים גבוהים, אל מול אותה נערה צעירה שביקשה בסך הכל לחזור לביתה לאחר בילוי עם בן זוגה ומצאה עצמה נרדפת על ידי הנאשם".

השופטים תיארו כיצד נמלטה המותקפת מאפרתי ונכנסה לרכבה ואז "חשבה שהסיוט הסתיים מבחינה, או אז הסתבר לה שמדובר בתחילתו של חלום בלהות שהיא נקלעה אליו שלא ברצונו ובמהלכו חשה סכנה ממשית ומוחשית לחייה". השופטים כתבו עוד כי "התנהגותו של אפרתי אופיינית לעברייני מין סדרתיים שנעדרים שליטה על יצריהם ונכונים לארוב לקורבנם בשעות לילה במקומות חשוכים, לתקוף את הקורבן ולאיים עליו".


עם זאת, ציינו השופטים כי "אי אפשר להתעלם מעברו של אפרתי, מנכונותו לעזור לציבור ומהעובדה שהאירוע בוצע תחת השפעת אלכוהול חריגה", אולם הבהירו כי "בגזירת הדין יש גם צורך להתחשב בסבל של הקורבן". בסופו של דבר, החליטו השופטים לגזור עונש של שמונה שנות מאסר, שנתיים פחות ממה שביקשה הפרקליטות.

  • עוד באותו נושא:
  • ארז אפרתי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully