וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבטח הרמטכ"ל לשעבר ערער: "העונש חמור מדי"

12.9.2010 / 10:03

מאבטח הרמטכ"ל לשעבר ארז אפרתי ערער נגד עונש שמונה שנות המאסר שנגזרו עליו בגין ניסיון מעשה סדום. פרקליטיו טוענים כי ביהמ"ש לא התחשב בתרומתו לביטחון המדינה ובכך שלקורבן לא נגרם נזק המצדיק לדבריהם את העונש

מאבטח הרמטכ"ל ארז אפרתי שהורשע בניסיון לבצע מעשה סדום בצעירה, ערער הבוקר (ראשון) לבית המשפט העליון על עונש שמונה שנות המאסר שנגזרו עליו. פרקליטיו, עורכי הדין בני וקרן נהרי, טוענים בערעור כי בית המשפט המחוזי שגזר את עונשו לא התייחס בצורה מספקת לעברו של אפרתי וכן לעובדה שהוא הורשע בכתב אישום מתוקן. כלומר, בניסיון למעשה סדום ולא ניסיון אונס כפי שהואשם במקור.

הפרקליטים טוענים בערעור כי לאפרתי אין טענות כנגד הרשעתו, שניתנה במסגרת הסדר טיעון, אלא בחומרת העונש שהוטל עליו. "אכן, המערער הודה בביצוע המעשים המתוארים בכתב האישום המתוקן, ומשכך, ברי כי אין לו טרוניה כנגד עצם הרשעתו בביצועם", נכתב, "עם זאת, נדמה כי מדובר בפרשה שהיא טרגדיה רב-צדדית".

להגנתו, טוענים בני וקרן נהרי כי אפרתי היה נתון לתנאים מיוחדים בעת ביצוע העבירה ושרק בגללם ביצע את המעשה. "אין למעשה מחלוקת על כך שהעבירות בוצעו על ידי המערער רק בהינתן אותם התנאים המיוחדים והחריגים שאפיינו את ערב מסיבת הרווקים, בראשם צריכת אלכוהול מוקצנת", נכתב בערעור. בנוסף, נטען בערעור שבית המשפט התעלם מתוצאות המעשה של אפרתי.

"לא נגרם לה נזק פיזי ממשי"

"עם כל ההבנה למצבה של הקורבן, לא נגרם לה נזק פיזי ממשי, מלבד מספר חבלות מינוריות בחומרתן", כתבו הפרקליטים והוסיפו כי קשה לקבוע מה מידת הנזק הנפשי שנגרם לה, "שאחרי ככלות הכל, אין ברשותנו אינדיקציה ממשית ואומדן מקצועי בכל הנוגע לחומרת הנזק שנגרם לקורבן, ולו מאחר ואשת המקצוע שהתייצבה להעיד בעניין כלל אינה פסיכולוגית קלינית המתמחה באבחון סממנים פוסט-טראומטיים".

בנוסף, טוענים הפרקליטים כי בית המשפט המחוזי לא התחשב דיו בנסיבותיו האישיות של אפרתי ומתרומתו לביטחון המדינה ו"מסירותו הרבה למדינת ישראל ופועלו רב השנים לביטחון אזרחיה - תוך סיכון חייו".

הפרקליטים מסכמים וכותבים כי "מבלי חלילה להקל ראש בעבירות בהן הורשע, נדמה כי אין מנוס מלומר באופן גלוי וברור כי לא ניתן להתעלם מטיעונים כבדי משקל העומדים לזכותו של המערער על כף המאזניים, בראשם, העובדה שרבבות אנשים בישראל, אזרחים ותושבים, חבים לו תודה על פעילות אינטנסיבית בת יותר מעשור, פעילות שזיכתה רבים מאיתנו ביכולת לקיים אורח חיים שגרתי ולחוש תחושת ביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully