וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש גזר שמונה שנות מאסר על ארז אפרתי

גלעד גרוסמן

29.7.2010 / 12:34

ארבעה ימים לאחר שהורשע במסגרת עסקת טיעון בתקיפה ובניסיון לביצוע מעשה סדום, נשלח מאבטח הרמטכ"ל לשעבר ארז אפרתי לשמונה שנות מאסר. כמו כן חויב אפרתי לשלם לנפגעת פיצוי בסך 150 אלף שקלים. השופט: "אפרתי התנהג בברוטאליות ואכזריות כלפי בחורה שנפלה כטרף"

נועם אשל

(צילום: נעם אשל, עריכה: יאיר דניאל)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (חמישי) עונש של שמונה שנות מאסר בפועל ושנתיים מאסר על תנאי על ארז אפרתי, מאבטח הרמטכ"ל לשעבר שהורשע במסגרת עסקת טיעון בתקיפה ובניסיון לביצוע מעשה סדום. כמו כן חויב אפרתי לשלם לנפגעת פיצוי בסך 150 אלף שקלים. בגזר הדין כתב השופט כי "לא קיבלנו הסבר ואף לא קצה קצהו של הסבר כיצד אדם עם נורמות וערכים יכול להתנהג בברוטאליות ואכזריות כלפי בחורה שנפלה כטרף".

בגזר הדין כתבו השופטים חאלד חבוב, מאיר יפרח ודפנה אבניאל, כי "בחומרה יתרה, אנו רואים את יחסי הכוחות הלא שיווניים בין הנאשם שכל מכריו מעידים עליו כאדם חזק פיזית המיומן בהפעלת כוח, בקרב מגע ובאומנויות לחימה, ששירת ביחידה מובחרת וניחן בכוחות פיזיים גבוהים, אל מול אותה נערה צעירה שביקשה בסך הכל לחזור לביתה לאחר בילוי עם בן זוגה ומצאה עצמה נרדפת על ידי הנאשם".

השופטים תיארו כיצד נמלטה המותקפת מאפרתי ונכנסה לרכבה ואז "חשבה שהסיוט הסתיים מבחינה, או אז הסתבר לה שמדובר בתחילתו של חלום בלהות שהיא נקלעה אליו שלא ברצונו ובמהלכו חשה סכנה ממשית ומוחשית לחייה". השופטים כתבו עוד כי "התנהגותו של אפרתי אופיינית לעברייני מין סדרתיים שנעדרים שליטה על יצריהם ונכונים לארוב לקורבנם בשעות לילה במקומות חשוכים, לתקוף את הקורבן ולאיים עליו".

עם זאת, ציינו השופטים כי "אי אפשר להתעלם מעברו של אפרתי, מנכונותו לעזור לציבור ומהעובדה שהאירוע בוצע תחת השפעת אלכוהול חריגה", אולם הבהירו כי "בגזירת הדין יש גם צורך להתחשב בסבל של הקורבן". בסופו של דבר, החליטו השופטים לגזור עונש של שמונה שנות מאסר, שנתיים פחות ממה שביקשה הפרקליטות.

השופטת אבניאל כתבה כי "מדובר במקרה שדומה לג'קיל והייד. הסתירה התהומית בין הושטת היד לנזקקים וחלשים לאורך שנים והפגנת האלימות והאכזריות כלפי המתלוננת במהלך כל האירוע מזכירים את תיאור אישיותו הכפולה של ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד, מצד אחד ג'נטלמן מכובד העוסק במחקר רפואי בשעות היום ומנגד אדם הבולע סם בלילות והופך ליצור אפל ומעוות".

אפרתי התנצל בפני המותקפת

ביום ראשון דיבר אפרתי לראשונה בשלב הטיעונים לעונש במשפטו וביקש סליחה מהמתלוננת. "מעולם לא העליתי על דעתי אי פעם שאעמוד על דוכן הנאשמים, אני מחפש מילים אמיתיות, פשוטות, מהלב בכדי להסביר לבית המשפט ולבחורה המסכנה את שבלבי, את תחושת החמלה והחרטה, בצד ההלם והפחד וסימני השאלה שמקיפים אותי לאורך התקופה", אמר אפרתי. אפרתי ביקש מספר פעמים את סליחתה של הבחורה ואמר כי "הוא מצר על הפגיעה בה, בנפשה ובמשפחתה". הוא סיפר שהוא מתקשה להבין כיצד הגיע למצב הזה והוא מתמלא כעס וצער על עצמו "ההרגשה היא כאילו הרגתי מישהו בתאונת דרכים, הרגשה איומה ולכל החיים".

ראש מרכז נגה בקריה האקדמית אונו, ד"ר דנה פוגץ', שמייצגת את המתלוננת אמרה לאחר הדיון ביום ראשון כי מדובר במקרה יוצא דופן בחומרתו וכי אין כמעט מקרים בהן גבר זר מתנפל על אישה בסמטה חשוכה ותוקף אותה מינית. "זה המקרה שאנחנו מפחדים ממנו, אלה המקרים הנדירים העומדים בפני המחוקק כשקבע את הרף העליון של הענישה", אמרה פוגץ'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

המשפחה ביקשה להתחשב בתרומתו למדינה

ביום ראשון דרשה פרקליטות המדינה לגזור עונש מאסר משמעותי על אפרתי. התביעה דורשת להשית עונש משמעותי שיהלום את חומרת מעשיו של אפרתי. התובעת, עורכת הדין רותי ארז, הציגה בדיון על הטיעונים לעונש פסקי דין קודמים בהם נגזרו לפחות 10 שנות מאסר על נאשמים בעבירות מין.

עו"ד ארז ציינה בפני השופטים את מידת האלימות שהפעיל אפרתי ואת הטראומה שחוותה המתלוננת, ואמרה כי מבית המשפט צריך לצאת מסר של אי מתן לגיטימציה לשכרות. "סלחנות בענישה בשל אדי אלכוהול לא תומכת במלחמה של הרשויות באלכוהול", אמרה.

לפני כן העידו מאחורי דלתיים סגורות המתלוננת ו-ורד אלי, ארוסתו של אפרתי. אחר כך העידה גם פנינה אפרתי, אמו של ארז, שסיפרה על כך שאביו נפטר כשהיה בן תשע, על הקשיים שחווה המשפחה מאז נעצר, וכן על שירותו הצבאי והסיוע שהעניק לנזקקים. היא ביקשה מבית המשפט לזקוף לזכותו את תרומתו למדינה.

לפני כחודש קיבל בית המשפט את הסדר הטיעון שהושג בין פרקליטות המדינה לבין עורכי דינו של אפרתי, קרן ובני נהרי. במקור הואשם אפרתי בניסיון אונס ובניסיון לביצוע מעשה סדום בנסיבות מחמירות בצעירה בת 22 לפני כחצי שנה בחניון רידינג בתל אביב. אולם לפי הסדר הטיעון, סעיף ניסיון האונס נמחק מכתב האישום. בנוסף, נמחקה התוספת "בנסיבות מחמירות" מהסעיף של ניסיון מעשה סדום. הצדדים לא הגיעו להסכם לגבי העונש שיוטל על אפרתי, ולגביו יפסוק בית המשפט.

עדכון ראשון: 10:30

  • עוד באותו נושא:
  • ארז אפרתי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully