וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתל אביב בחרו נשיא צרפתי, גם אם לא בחשק רב

פרט לשגריר הנלהב, התייצבו בקונסוליה הצרפתית בת"א אלפי בעלי זכות בחירה. רבים מהם לא בהכרח הצביעו למועמד החביב עליהם, אלא למי ששנוא עליהם פחות: "הולכים נגד מה שנשאר"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ')

לא - זו לא פריז, אפילו לא מרסיי. כך נראה היום (ראשון) התור לקלפי בתל אביב, בבחירות לנשיאות צרפת. מאות מצביעים מתוך 62 אלף בעלי זכות הבחירה הצרפתים החיים בישראל, התייצבו ובאו לקלפי, כדי לממש את זכותם הדמוקרטית בבחירות לנשיאות צרפת.

אחד החיילים שהצביע הבוקר, אמנם התבלבל מעט, וחשב שמדובר בבחירות לראשות הממשלה, אך ברור לו מה הכי חשוב עבורו, במועמד שייבחר.

אזרחי צרפת בישראל מצביעים לבחירות לנשיאות ,אפריל 2012. דרור עינב
מצביעים בתל אביב. חובה אזרחית/דרור עינב

לדברי החייל מאיר תורג'מן, "חשוב שהבן-אדם שעומד בראש ממשלת צרפת, חשוב לבחור אותו, כי הוא משפיע על יהודי צרפת, ועל היחס של העולם לישראל". עם זאת, החייל, בעל אזרחות צרפתית, סירב לחשוף מה מופיע על הפתק ששלשל לתיבת הקלפי: "אני לא הולך לספר במי בחרתי, אבל זהו, בגלל זה הגעתי היום".

מצביעים לסרקוזי, בלית ברירה

בבית קפה הסמוך לקלפי ישבה יעל בורנשטיין, שדווקא שמחה לספר למי הצביעה - גם אם זהות המועמד המועדף עליה אינה נובעת בהכרח מאהבת מרדכי. "דעתי על סרקוזי לא חשובה, כמו שדעתי על האחרים גרועה מאוד. אני הולכת נגד מה שנשאר, הולכת להצביע נגד פרנסואה הולנד - ובמיוחד נגד מארין לה פן". לדברי בורנשטיין, "פרנסואה הולנד הולך לעשות דברים גרועים מבחינה כלכלית ומבחינה חברתית. התוכנית שלו יותר מתקרבת לקומוניזם מאשר למשהו אחר, קומוניזם קיצוני במיוחד".

ובין המצביעים היה גם שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, שהביע שביעות רצון גדולה מהנוכחות הגדולה בקלפיות. "זה יום גדול לדמוקרטיה בצרפת", אמר. "הבחירות לנשיאות הן הבחירות החשובות ביותר, וטוב מאוד שיש כזו השתתפות, שהצרפתים בישראל הם חלק מההליך הדמוקרטי הזה".

בחירות לנשיאות צרפת - סיקור מיוחד:
כמעט שלושה רבעים מהצרפתים כבר הצביעו בקלפיות
בחירות בצרפת: מרוץ צמוד - בדרך לסיבוב שני
משלהב המונים, יורשת וממליך מלכים: צרפת בוחרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully