וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר סער: "הריסת הבתים בבית אל - דבר הזוי"

פנחס וולף

22.4.2012 / 11:12

שר החינוך יצא נגד הכוונה לפנות חמישה מבנים בשכונת האולפנה, לאחר החלטת בג"ץ בעניין. "אם לא יהיה הסדר שימנע את הריסת הבתים - תהיה חקיקה שתמנע אותה", ציין סער

מערכת וואלה!

(צילום: מערכת וואלה, עריכה: יאיר דניאל)

אם לא יהיה הסדר שימנע את הריסת "גבעת האולפנה" בבית אל, תהיה חקיקה שתמנע את הרס הבתים – כך אמר הבוקר (ראשון) שר החינוך, גדעון סער, בראיון לוואלה! חדשות. במענה לשאלה אם הממשלה עלולה ליפול כתוצאה מהרס הבתים בשכונה, אמר סער: "הממשלה לא צריכה ליפול. היא צריכה לפתור את הבעיה, והיא תצליח לפתור את הבעיה". השר הגדיר את הריסת השכונה כ"דבר הזוי".

שכונת האולפנה כוללת 14 בניינים, בהם מתגוררות 84 משפחות. סלע המחלוקת הוא חמישה בניינים מתוכם, הכוללים 30 דירות, בהן מתגוררים 60 בוגרים ו-160 ילדים, לגביהם הגיש תושב פלסטיני עתירה לבג"ץ. על פי החלטת בג"ץ, 30 הדירות אמורות להתפנות עד 1 במאי, עוד שבוע וחצי. העתירה לבג"ץ הוגשה בשנת 2008 באמצעות ארגון "יש דין", כאשר הבניינים עמדו על תילם כבר בשנת 2000.

לדברי סער, לתושבי המקום אין ממה לחשוש. "אם לא יהיה הסדר של הרשות המבצעת, יהיה הסדר שתוביל הרשות המחוקקת", הוא הבהיר. "חקיקה היא לא החלופה המועדפת. לדעתי, ניתן לפתור את העניין גם ללא החקיקה. אבל אם האלטרנטיבה תהיה בין חקיקה להריסה – אתמוך בחקיקה. ראש הממשלה קשוב לעניין מאוד. הוא משקיע הרבה מאוד בעניין הזה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"יש לגבש הסדר שימנע את ההריסה"

סער, משפטן בהשכלתו, אמר כי לדעתו המדינה צריכה להציג בפני בית המשפט את מלוא המורכבות של המצב בנסיבות של השכונה הזו. "הקרקע נרכשה לכאורה, כלומר שולם כסף", הוא הסביר. "העותר הגיש את העתירה לבג"ץ בערך עשר שנים אחרי שהשכונה קיימת, והמדינה סבסדה משכנתאות לבתים בשכונה. בנוסף, השכונה היא חלק מישוב קיים – יש רצף טריטוריאלי בינה ליישוב. בנסיבות האלה הרס השכונה הוא דבר הזוי".

"בוא נניח שהדבר יקרה חלילה. איך בדיוק מי שטוען שהוא הבעלים יוכל ליהנות מהשטח? הקרקע נמצאת באמצע בית אל. זה בדיוק מצב שבו הפתרון צריך להיות שונה. יש תביעה של תושבי השכונה, שעדיין לא התבררה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה, בה הם טוענים שהם רכשו את הקרקע כדין". לכן, לדבריו, יש לגבש הסדר שימנע את ההריסה. "ראש הממשלה הנחה את היועץ המשפטי לממשלה לגבש פתרון שימנע את הריסת השכונה. התקיימה ישיבה עם היועץ המשפטי באמצע השבוע שעבר. אני יודע שצריכה להתקיים ישיבה נוספת בימים הקרובים", הוסיף.

הדברים של סער נאמרים שמונה ימים לפני מועד הריסת הבתים בגבעת האולפנה, ומספר שעות לפני אירוע של שרים וחברי כנסת מהליכוד בשכונה. הערב בשעה 18:00 יגיעו לשכונה, שעתידה לוט בערפל, שרת התרבות, לימור לבנת, סגני השרים איוב קרא ולאה נס, יו"ר הקואליציה, זאב אלקין וחברי הכנסת אופיר אקוניס, דני דנון, יריב לוין, ציפי חוטובלי וציון פיניאן. שר התחבורה, ישראל כץ, יגיע למקום ביום חמישי, בשל העובדה שבאותה שעה תתקיים כנראה גם ישיבת שרי ליכוד. חברי הכנסת צפויים להתבטא בחריפות נגד פינוי הבתים, עשור לאחר שנבנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully