וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הורה לווינשטיין: מנע הריסת שכונה בבית אל

טל שלו ויהושע בריינר

4.4.2012 / 11:03

ראש הממשלה הנחה את היועץ המשפטי לממשלה למצוא הסדר חוקי שימנע הריסת חמישה מבנים בשכונת "האולפנה" בהתנחלות. המדינה התחייבה להרוס את המבנים עד ה-1 במאי

האם הממשלה מתכוונת "להלבין" את שכונת האולפנה בבית אל במחיר פינוי "בית המכפלה" בחברון? ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה הבוקר (רביעי) בפתח ישיבת הממשלה את היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, למצוא פתרון חוקי למניעת הריסת חמישה מבנים בשכונת האולפנה בהתנחלות בית אל, ולאפשר את המשך הבנייה בשלושת ההתנחלויות סנסנה, ברוכין ורחלים, בהם נבנים מבני קבע במשך שנים. מה שמונע כעת את המשך הבנייה בהתנחלויות הללו הוא אישור שר הביטחון, שעדיין לא ניתן. בחודש ספטמבר האחרון, התחייבה המדינה להרוס את המבנים (האזור מכונה גם ג'בל ערטיס. י"ב) עד ה-1 במאי השנה, שכן אלו נבנו על קרקע פלסטינית פרטית.

מדובר כאמור חמישה מבני קבע, אשר הוקמו לפני 12 שנים באישור הממשלה. לאחר שנדמה היה שהמתנחלים רכשו את האדמות מבעליהם, התברר כי מסמכי הרכישה היו מזויפים, ובפועל הבעלים המקורי עדיין מחזיק בשטח. במקום מתגוררות 30 משפחות. בשבועות האחרונים קיבלו התושבים גיבוי מבכירים בממשלה ובמשרד המשפטים, שטוענים כי מכיוון שהמדינה שיווקה את הדירות לתושבים – יש למצוא פתרון שימנע את פינויים ואת הריסתם. תושבי שכונת האולפנה בירכו את החלטת ראש הממשלה, ואמרו כי "סוף סוף ראש הממשלה קובע את מדיניותו כלפי הפרקליטות ולא כפי שקרה עד כה, שהפרקליטות היא זו שניווטה את מדיניות הממשלה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבני הקבע בג'בל רנטיס/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, התייחס לדברים ומסר כי "הגיע הזמן לסיים את העוול המשווע כלפי תושבי ברוכין, רחלים וסנסנה. אף מדינה בעולם לא מתעללת באזרחיה כפי שאהוד ברק מתעלל בתושבי היישובים הללו בגלל פוליטיקה צרה". עוד הוסיף מסיקה כי "המדינה הקימה את היישובים הללו. יש לאשר כבר את תכניות המתאר שלהם. אני מברך את ראש הממשלה ומצפה לחתימה על תכנית המתאר בפועל".

הנחייתו של נתניהו בדבר השכונה בבית אל באה בעיצומה של סערה סביב צו פינוי שהוצא ל"בית המכפלה" בחברון, בטענה כי נרכש באופן לא חוקי מבעליו הפלסטיני, וללא האישור הנדרש משר הביטחון. כבר אתמול פקע המועד לפינוי הבית על פי הצו, אך ברגע האחרון הוחלט, בישיבה מיוחדת של נתניהו עם צוות שרים, לדחות את הפינוי עד לסוף החודש, וזאת רק אם יימצא כי המבנה אכן אוכלס שלא כחוק.

צו הפינוי שהוצא למתנחלים בחברון יצר לחץ כבד על ראש הממשלה ועל שר הביטחון. נתניהו התייחס לסוגייה במסיבת עיתונאים שכינס אתמול וציין כי ביקש משר הביטחון להמתין עם הפינוי עד שיתבררו "העובדות המשפטיות והעובדות בשטח". "כשאתה מדבר על בית אחד, יש שאלה פרטנית אם יש בסיס או הצדקה לדבר הזה", אמר ראש הממשלה, והדגיש: "לא הייתי מסיק יותר מדי מסקנות לכאן או לכאן, זה לא למען הרחבה ולא למען כיווץ ההתנחלויות אלא למען חיים תקינים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully