וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון קורא להפקיע סמכויות מברק: "מצית מדורות"

טל שלו

4.4.2012 / 9:14

על רקע המחלוקת סביב "בית המכפלה", תקף המשנה לראש הממשלה את שר הביטחון על כך שהוא "פועל בניגוד לדרכה של הממשלה". מקורבים לברק: " יעלון מנצל המחלוקת לצורכי פריימריז"

המשנה לראש הממשלה, השר משה יעלון, יצא הבוקר (רביעי) במתקפה חזיתית נגד הביטחון, אהוד ברק, וקרא להפקיע מידיו את הסמכות לטיפול בנושא ההתיישבות בשטחי יהודה ושומרון, ולהעבירה לידי צוות שרים. "שר הביטחון לעומתי לממשלה ולהתיישבות ביהודה ושומרון", אמר יעלון בשיחות סגורות, "כל מה שהוא עושה זה להבעיר מדורות. הוא לא פותר בעיות ולא חותם על תכניות בניין עיר".

הדברים נאמרו על רקע המחלוקת סביב פינוי "בית המכפלה" בחברון. בישיבה מיוחדת שקיים ראש הממשלה אמש עם צוות השרים לענייני התיישבות בו חבר יעלון, בהשתתפות ברק, פרץ עימות בין השניים, ויעלון מתח ביקורת חריפה על שר הביטחון, לפיה הוא "פועל בניגוד לדרכה של הממשלה ופוגע בנו וביכולת שלנו לפתור בעיות".

"להפקיד את הבית בידי צה"ל עד לסיום הבדיקה"

יעלון הציע בישיבה, בה השתתפו גם השר בני בגין, מזכיר הממשלה, צבי האוזר, וגורמים משפטיים וצבאיים נוספים, לקיים בדיקה משפטית של חוקיות מסמכי בית המכפלה בחברון, ולהפקיד את הבית בינתיים בשמירת צה"ל, עד לסיום הבדיקה. הבוקר תקף יעלון את ברק בשיחות סגורות, ואמר: "לא ברור לי למה שר הביטחון טוען שבדיקה כזו לוקחת שבועות, כשאפשר לקיים אותה במשך ימים ספורים. שר הביטחון מעדיף לתקוע את ההליכים, לא רק בבית בחברון אלא בעוד מקומות ברחבי יהודה ושומרון, בהם ניתן להסדיר את הבעיות שעולות".

בתגובה לדברי השר יעלון, אמרו הבוקר גורמים בסביבת שר הביטחון כי האיש שהכריז על עצמו שלשום כיורש של נתניהו התחיל את מסע הפריימריז שלו בקריצות לעבר מתפקדי פייגלין בליכוד. "מצער שהשר יעלון מערבב שיקולים פוליטיים זולים לצרכי פריימריז בהחלטות מערכת הביטחון, תוך פגיעה באחריות הממשלה להגנת הדמוקרטיה ושלטון החוק".

בתום הדיון אמש, הוחלט כי הבית יפונה תוך שלושה שבועות, אם יתברר שהוא אוכלס שלא כחוק. ההחלטה התקבלה בהמלצת היועצים המשפטיים, והיא קובעת כי אם אכן יימצא כי מדובר ברכישה בלתי חוקית, הבית יפונה עד 30 יום מרגע הפלישה, משמע עד ה-25 באפריל, אלא אם כן יפנו אותו המתנחלים לפני כן באופן עצמאי.

האולטימטום פג: צה"ל נערך לפינוי "בית המכפלה". דניאל בוק
הבית שהצית את המחלוקת/דניאל בוק

בצה"ל אומרים כי ההחלטה לפנות את הבית נותרה בעינה. על אף שחלף המועד שהוקצב לפינוי, הבהיר אמש גורם ביטחוני: "למרות ההתבטאויות בכלי התקשורת, אין כל שינוי בהחלטה לפנות את המקום". לדבריו, "כל כניסה למבנה בשטחים חייבת להיות באישור צה"ל. ניתנה לדיירים האפשרות להגיש בקשה ולהציג מסמכים, ומי שלא עשו כן, קיבל צו פינוי מהמנהל. המדיניות לא השתנתה והמבנה יפונה על פי שיקולים מבצעיים של פיקוד מרכז".

בתחילת השבוע, הודה יעלון לראשונה בפומבי בשאיפותיו הפוליטיות בהמשך, כאשר סיפר בכנס פעילים כי הוא רואה עצמו כיורשו של ראש הממשלה נתניהו. ראש הממשלה עצמו הגיב אתמול בחיוך כאשר נשאל בנושא במסיבת העיתונאים שקיים לציון שלוש שנות כהותנו, ואמר כי מחשבות זה דבר לגיטימי בפוליטיקה הישראלית. "יש לנו כרגע משימה חשובה - להנהיג את המדינה - ואני שמח לזכות לתמיכתם של השרים בליכוד, כולל השר יעלון", אמר נתניהו.

יעלון הוא אחד המתנגדים הבולטים והנחרצים לשמועות הפוליטיות על כוונתו של נתניהו לשריין מקום בליכוד לברק, ובמידה רבה, הרמטכ"ל לשעבר, שהיה מעונין בעתיד להחזיק בעצמו את התיק הביטחוני הבכיר בממשלה, הוא הנפגע העיקרי מהקרבה הגדולה בין ראש הממשלה לשר הביטחון. בשלוש שנות כהונת ממשלת נתניהו, מתח יעלון פעמים רבות ביקורת על התנהלותו של ברק במספר נושאים בזירה המדינית-ביטחונית, והבהיר כי הוא מתנגד לשריונו של ברק, אותו הגדיר כ"נטל אלקטורלי" וכגורם שפועל "בניגוד לדרכה של הליכוד".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully