וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האולטימטום פג; צה"ל נערך לפינוי "בית המכפלה"

המתנחלים טוענים כי עמדו באולטימטום והגישו את כל המסמכים שיעידו לדבריהם על רכישת הבית בחברון. באוגדת איו"ש נשלמו ההכנות לפינוי

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק; עריכה: מיכאל ברגמן)

פיקוד מרכז בצה"ל ומשטרת מחוז ש"י, נערכים לפינוי בית המכפלה בחברון, זאת לאחר שהאולטימטום לפינוי הבית שחל ב-15:00 פג. גורם צבאי בכיר אמר לוואלה! חדשות כי לאוגדת יהודה ושומרון (איו"ש – א"ב) שחברון שוכנת באזורה, כל הסמכויות המשפטיות לבצע את הפינוי לאחר שנציגי האזרחים במבנה לא הציגו את המסמכים הנדרשים.

גורם צבאי בכיר אמר כי "כוחות הביטחון ומנהל האזרחי ייערכו בכל הרצינות למשימת הפינוי מהמבנה אך לא נראה שיידרש שימוש בכוח משמעותי או שתהיה התנגדות בשטח". גורם ביטחוני נוסף, הבהיר כי ההודעה לאזרחים על הפינוי הצביעה על השעה 15:00 כעל השעה האחרונה להגשת המסמכים, אבל זה לא אומר שזו תהיה שעת הפינוי. מועד הפינוי מהמבנה ייבחר על פי שיקולים מבצעיים ורצון למנוע חיכוך או שימוש בכוח. הידברות והסכמה עדיפה על כל פעולה אחרת".

הפלישה לבית המכפלה - כותרות אחרונות:
משרד הביטחון: "הצו לפינוי 'בית המכפלה' ייאכף"
דיירי בית המכפלה: "נתניהו ישלם על פינוי בקלפי"
נתניהו התקפל? ביקש לדחות את פינוי "בית המכפלה"

תמונות מבית הפינוי בחברון,אפריל 2012. דרור עינב
האוגדה ערוכה לפינוי. בית המכפלה, הבוקר/דרור עינב

מנגד, נציגי המתנחלים שפלשו לבית בחברון מסרו כי כל המסמכים המעידים על חוקיות רכישת הבית נמסרו למנהל. לדברי עורכי הדין של המתנחלים, המסמכים שהועברו מעידים על חוקיות רכישת הבית. "כך אנו מקווים שיישללו משר הביטחון כל התירוצים לעיכוב מתן ההיתר לביצוע העסקה (הקנייה – י"ב) ומשרד הביטחון יוכל לרדת מהעץ עליו טיפס", אמרו הדיירים בבית.

ההערכה היא שפינוי הדיירים לא יתבצע בשעות שלאחר תום המועד שנקבע לפינוי. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שביקש אמש להשהות את הפינוי, צפוי לכנס הערב ישיבה מיוחדת בהשתתפות צוות השרים לענייני התיישבות - בני בגין ומשה (בוגי) יעלון, שר הביטחון אהוד ברק, מזכיר הממשלה צביקה האוזר, וכן גורמים מקצועיים במהל האזרחי ובמשרד הביטחון, על מנת לדון בנושא פינוי הבית בחברון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully