וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון נגד ברק: "הרס שכונת האולפנה יפרק הממשלה"

רמי שני וטל שלו

21.4.2012 / 13:39

יעלון תקף גם את התנהלותו של שר הביטחון בפינוי "בית המכפלה" בחברון ורמז כי הוא פועל ממניעים פוליטים: "הוא התעקש על פינוי עם שוטרי יס"מ אף שאפשר היה להשתמש בהידברות"

המשנה לראש הממשלה והשר לעניינים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון, המשיך היום (שבת) לתקוף בחריפות את שר הביטחון, אהוד ברק, על טיפולו בנושאי ההתיישבות ביהודה ושומרון ומאיים כי אם פרקליטות המדינה ומשרד הביטחון יתמידו בהתעקשותם לפנות את גבעת האולפנה בבית אל הדבר יוביל להתפרקות הממשלה.

"אנחנו קבענו בתחילת כהונתה של הממשלה שאנחנו נשלים את האישורים של תהליכי התכנון והבנייה. פתאום אנחנו רואים איזו חדווה של הסרה ושום הסדרה", אמר יעלון באירוע שבתרבות בבאר שבע, "ואז אנחנו נאלצים להתמודד עם בעיה כמו שיש בגבעת האולפנה, שיש בה אנשים נורמטיביים שלקחו משכנתאות, אבל משרד הביטחון והפרקליטות רצים להרוס את המקום. אמרנו שלא נסיר את השכונה הזאת. אם הריסה של גבעת האולפנה תחייב התפרקות של הממשלה, אז שתהיה התפרקות של הממשלה".

משה בוגי יעלון ואהוד ברק. דרור עינב וניר לנדאו, ספק 500
משה/ספק 500, דרור עינב וניר לנדאו

בשבועות האחרונים, בעקבות פסיקת בג"ץ המורה לפנות את גבעת האולפנה בבית אל עד ה-1 במאי, מפעילים שרי הליכוד לחץ גדול על ראש הממשלה למנוע את הפינוי, ובשבוע האחרון קיים נתניהו מספר התייעצויות מצומצמות בנושא השכונה המורכבת מבתים רבי קומות בהם גרות עשרות משפחות, והורמה בסיוע ומימון משרד השיכון. ראש הממשלה אף ביקש השבוע מהפרקליטות לבדוק אם ניתן לבקש מבג"ץ דחייה נוספת בביצוע הפינוי, על רקע ביקורת חריפה שמותחים בליכוד על "גרירת רגליים" של משרד הביטחון והגורמים המשפטיים.

"לשר הביטחון אג'נדה אחרת משל הממשלה"

במקביל, על רקע פינוי "בית המכפלה", קוראים שרי הליכוד ובהם גם יעלון להפקיע משר הביטחון אהוד ברק את הסמכויות בנוגע להתיישבות ביהודה ושומרון, ולהקים לחילופין ועדת שרים שתופקד על הנושא. "אנחנו ממשלה שמקפידה על קלה כחמורה בנושא שלטון החוק. לא נאפשר התיישבות על קרקע פרטית", הדגיש יעלון היום, "קיבלנו בירושה מצב שהרבה יישובים לא אושרו בתחום תהליכי התכנון והבנייה". לדבריו, "מי שאחראי לזה ביהודה ושומרון זה שר הביטחון, ולצערי יש לו אג'נדה פוליטית אחרת מהממשלה". כמו כן ציין כי "לדעתי, את מתנחלי 'בית המכפלה' היה אפשר להוציא בהידברות. הם היו מוכנים להתפנות. לא היה צריך לשלוח שוטרי יס"מ. לצערי שר הביטחון התעקש על כך ואחר כך שמענו אנשים שלו אומרים שעכשיו מחנה השמאל יבין מי המנהיג שלו. סקר שפורסם אחר כך קבע שסיעת 'עצמאות' עוברת את אחוז החסימה. אם השיקולים הם פוליטיים מהסוג הזה, אז לא בבית ספרנו. אם אנחנו נגיע לאירועים בסדר גודל כזה של גבעת האולפנה, הממשלה תתפרק".

בהתייחסו למיקום של מערכות "כיפת ברזל" בעת תקיפה רחבה על ישראל או על אזור הדרום אמר השר כי במצב כזה תתבצע הערכת מצב באשר להצבת המערכות, אולם הצורך הראשוני הוא לתת לצבא אפשרות לפעול באופן מבצעי. "אנחנו יודעים למקד היום על בסיס מערכות ביטחוניות את יעדי הירי. מענה 'כיפת ברזל', 'חץ' וכדומה הוא מענה יקר. זה 100 אלף דולר ליירט טיל שעולה אולי 1000". "למרות זאת", אמר יעלון, "נשקיע כסף לרכוש עוד סוללות. אנחנו קודם כל נגן על חופש הפעולה והיכולת ההתקפית של צה"ל. הסוללות יגנו על אתרים אסטרטגיים. בחלק מהמקרים זה מגן גם על יישובים מסביב. אם יהיה צורך להחליט על הגנה באילת או בדימונה, נבחר בכור בדימונה".

בימין תקפו את ברק בעקבות פינוי "בית המכפלה": "פוגע בקואליציה"
יעלון קורא להפקיע סמכויות מברק: "מצית מדורות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully