וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל לבג"ץ: לעכב הרס מבנים בבית אל מחשש לעימות

יהושע בריינר

6.4.2012 / 0:08

יומיים לפני המועד האחרון להריסת המבנים, ביקשה פרקליטות המדינה מבג"ץ לדחות את המהלך מ"נימוקים מבצעיים", והציגה תצהיר של צה"ל. ארגון "יש דין": "מדובר בשערורייה"

פרקליטות המדינה פנתה אתמול (חמישי) לבג"ץ בבקשה כי ייאשר לדחות את הריסתם של שני מבנים בבית אל שהמדינה התחייבה להרוס בימים הקרובים. מדובר בשני בניינים שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית בשכונה המערבית של בית אל סמוך לרמאללה, ועדיין לא אויישו, כאשר המדינה מצידה התחייבה באפריל 2010 כי בתוך שנה תהרוס את שני המבנים.

מבנים המיועדים להריסה בבית אל - לא להשתמש. ספק 500
הבניינים בבית אל עדיין לא אויישו/ספק 500

יומיים לפני המועד האחרון להריסת המבנים, פנתה פרקליטות המדינה לבג"ץ וביקשה לדחות את הריסת המבנים מ"נימוקים מבצעיים". בצעד חריג מצורף לבקשת הדחייה תצהיר של קצין האג"ם של פיקוד מרכז, אל"מ אילן מלכא, שמפרט בפני בית המשפט העליון את הנסיבות המבצעיות.

"בשל היערכות מוגברת של כוחות צה"ל ביהודה ושומרון, בין השאר בשל החגים וימי הזיכרון, לקראת כנס בילעין ויום האסיר הפלסטיני שייערכו באפריל והיום המכונה יום הנכבה, נדרשת דחייה של מועד מימוש הצווים עד לסוף חודש מאי 2012", כתב אל"מ מלכא, "נוסף על הצורך של צה"ל להקצות משאבים לביצוע הצווים, ניתן לציין את רגישות האירועים האמורים ואת ההשלכות הפוטנציאליות של מימוש הצווים בעת האירועים האמורים או בעת ההיערכות להם".

מבנים המיועדים להריסה בבית אל. ספק 500
בבית אל טענו כי לא מדובר בקרקע פרטית/ספק 500

כמו כן, נכתב בבקשת הדחייה כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וצוות השרים לענייני התיישבות צפויים לדון פעם נוספת בסוגיית שני המבנים.

בארגון "יש דין", שהגיש את העתירה בשם תושב הכפר דורא אל קרע הסמוכה לבית אל, שהמבנים נבנו על אדמותיו, טענו כי מדובר בשערוריה. "יומיים לפני תום המועד לביצוע ההתחייבות כלפי בית המשפט מודיעה המדינה כי בכוונתה להפר את מילתה", אמר עו"ד מיכאל ספרד, "אילו מדובר היה בהפרה הנובעת מסיבות מבצעיות גרידא היינו מסכימים לדחייה קצרה, אולם הודעת המשיבים מלמדת כי הם מבקשים לפתוח מחדש את הסוגייה כולה. הודעת המדינה מפגינה חוסר כבוד לעותרים, לשלטון החוק ובעיקר לבית המשפט".

בבית אל לעומת זאת בירכו על המהלך, אולם טענו בתוקף כי לא מדובר בקרקע פרטית. "אנו פעלנו לקידום האישורים ותוכניות הבנייה במקום, אך לצערנו יש מי שמנסה להרוס בכח", אמר ראש המועצה, משה רוזנבוים, "יש פה עוול משווע, שכן הטענה שמדובר בקרקע פלסטינית פרטית היא שקרית. מדובר בשטח הנמצא בתוך היישוב ובתוך תוכנית המתאר שלה במשך שלושים שנה והאמירה כאילו היא פלסטינית פרטית היא עלילה. אנו מקווים שבמהלך זמן הדחייה ראש הממשלה ושרי הליכוד יימצאו את הדרך הנאותה לבטל את הגזירה. לצערי בזמן שהערבים בונים באופן בלתי חוקי ללא הפרעה, מבקשים לממש צווים דווקא כנגד מי שפועל כחוק".

עוד בנושא
נתניהו הורה לווינשטיין: מנע הריסת שכונה בבית אל
יממה אחרי חברון: החלו עבודות באתר שמיועד לתושבי מגרון
לאחר הפינוי בחברון: חשש מגל פעולות נקם בשטחים

(עדכון ראשון: 22:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully