וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

קטטה המונית בתום משחק כדורגל הביאה לביטול המחזור, הוארך מעצרם של החשודים בגרימת מוות ברשלנות באסון בהר הרצל וישראל שוקלת לקלוט פליטים מסוריה. אלו היו כותרות השבת

אסון קריסת גשר התאורה בהר הרצל, שהביא למותה של סגן הילה בצלאלי, מגיע לשלב החקירה. לבקשת המשטרה, הפך בית המשפט המחוזי בירושלים את החלטת השלום, והורה להאריך את מעצרם של שלושת החשודים בגרימת מוות ברשלנות: המהנדס אורן ורשבסקי, יועץ הבטיחות החיצוני איציק צוקר, ואלעד לביא, מבעלי חברת "עיצוב במה", עד ליום שני הקרוב. מעצרו של מפיק האירוע מטעם משרד ההסברה הוארך גם הוא עד ליום שני בבית משפט השלום בירושלים, בגין חשד זהה.

במקביל, הודיע שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, כי לאחר התייעצויות שערך עם יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, העומד בראשות ועדת סמלים וטקסים, וראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הוחלט סופית לקיים את הטקס בהר הרצל, בכפוף לאישורים של כל הגורמים הרלוונטיים. עוד הוחלט כי יינתן ביטוי מכובד והולם לזכרה של סגן בצלאלי.

אלימות במגרשי הכדורגל

האלימות בכדורגל הישראלי הגיע לשיא חדש, כשביום שישי פרצה תגרה המונית באיצטדיון וינטר, בתום משחק בליגה הלאומית בין בני לוד להפועל רמת גן. במגרש התפתח קרב בעיטות בהשתתפות עשרות שחקנים, כשבמרכזו עמד מאמן לוד סלימאן אזברגה, שחבט בשחקן הפועל רמת גן עוז יפרח, ובעט בו בעודו שוכב על הדשא. יפרח נשלח לצילום בבית החולים עם חשש לפגיעה בצלעות, ושחקן נוסף, יקיר שינה, פונה לבית החולים במצב קל. המשטרה פתחה בחקירה והודיעה כי בכוונתה להגיש כתבי אישום מזורזים נגד המעורבים.

בעקבות הקטטה האלימה, הודיע יו"ר התאחדות הכדורגל אבי לוזון, שנענה לבקשתה של השרה לימור לבנת לבטל את משחקי הכדורגל בליגת העל ובליגה הלאומית בסוף השבוע. "בושה וחרפה מה שקרה, אני מזועזע מכל האירועים, שעולים מדרגה", אמר לוזון. "לאחר התייעצות עם השרה ואנשים נוספים החלטתי להפסיק את מחזור המשחקים בשבת. נעשה ישיבה עם השרה ואנשי משרדה". בתגובה לביקורת נגדו מסר לוזון: "אין שום סיכוי שאתפטר, כי מעבר לאחריות מיניסטריאלית אין לי שום אחריות".

אזהרת מסע לסיני

הבוקר פירסם המטה ללוחמה בטרור אזהרת מסע מיוחדת לסיני, הקוראת לכל הישראלים השוהים בחצי האי "לצאת לאלתר מהאזור ולשוב לישראל". משפחותיהם של ישראלים השוהים בסיני התבקשו "ליצור קשר עימם ולעדכנם באזהרת מסע זו" והומלץ בתוקף לכל מי שמבקש לנסוע לאזור "להימנע מלעשות זאת". במטה הסבירו כי הם מחדדים את אזהרת המסע החמורה הקיימת כבר לסיני, בשל התרעה מיידית לפיגוע, ו"בעקבות מידע לפיו ממשיכים ארגוני הטרור לפעול ביתר שאת כדי לבצע פיגוע טרור נגד תיירים ישראלים השוהים בחופי סיני בטווח הזמן המיידי".

קליטת פליטים מסוריה

על רקע התקריות האלימות בסוריה, נודע אתמול כי מדינת ישראל שוקלת לקלוט זמנית פליטים אזרחי סוריה, שנמלטו מאזורי הלחימה לירדן השכנה. ככל הנראה, מדובר בפליטים פצועים בלבד, בעיקר ילדים, הזקוקים לטיפול רפואי דחוף בשל סכנה הנשקפת לחייהם. היוזמה נבחנת בשלב זה באגף המשימות של התנועה הקיבוצית, בתיאום עם גורמים מדיניים וביטחוניים שונים האמורים להסדיר את כניסתם של הפליטים לישראל דרך מעברי הגבול עם ירדן. גורמים המעורבים ביוזמה סיפרו כי הם מתמודדים עם מספר קשיים משמעותיים, בהם היעדר תיעוד אישי ומסמכים מזהים של מרבית הפליטים, וכן הסדרת הקליטה שלהם עם הגעתם לארץ, מימון הטיפול בהם ושאלת גורלם העתידי – נוכח העובדה שיחזיקו תעודות או מסמכים המעידים כי קיבלו טיפול בישראל, העלולים להעיב על ניסיונם להתקבל כתושבי קבע באחת ממדינות ערב.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

צפון קוריאה סיימה הכנות לניסוי גרעיני נוסף

ולסיום – מהנעשה בעולם: לאחר שיגורו הכושל של הטיל ארוך הטווח בשבוע שעבר, הבוקר דיווח עיתון דרום קוריאני כי צפון קוריאה סיימה בימים האחרונים את ההכנות לניסוי גרעיני שלישי במספר, והוא עשוי להתקיים בתוך שבועיים. הדיווח קשור לתום ההכנות בעיירה פונג'יה-רי שבצפון-מזרח המדינה, שם בוצעו שני ניסויי הגרעין הקודמים של צפון קוריאה ב-2006 וב-2009. דוברות משרד ההגנה הצפון קוריאני סירבה להגיב לדיווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully