וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצרם של ארבעת החשודים במחדל בהר הרצל

21.4.2012 / 0:03

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את ערעור המשטרה, והורה להאריך את מעצרם של שלושה חשודים עד ליום שני. מעצרו של מפיק האירוע הוארך גם כן בבית משפט השלום

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד)

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל אתמול (שישי) את ערעור המשטרה על החלטת בית משפט השלום לשחרר את שלושת החשודים בגרימת מוות ברשלנות בעקבות האירוע שאירע שלשום בהר הרצל, בו נפל גשר התאורה בהכנות לטקס יום העצמאות, ונהרגה הקצינה הילה בצלאלי. בית המשפט הורה להאריך את מעצרם של כל השלושה, המהנדס אורן ורשבסקי, איציק צוקר, יועץ בטיחות חיצוני ואלעד לביא, אחד מבעלי חברת "עיצוב במה", עד ליום שני הקרוב.

השופט כתב בהחלטתו: "סברתי שיש מקום לאפשר למשטרה להמשיך בחקירה". גם מעצרו של מפיק האירוע מטעם משרד ההסברה, אשר נעצר אמש גם הוא בחשד לגרימת מוות ברשלנות, הוארך עד ליום שני בבית משפט השלום בירושלים.

במהלך הדיון בערעור, הביעה המשטרה חשש כבד משיבוש הליכי חקירה, זאת משום שלטענתה טרם הספיקה לחקור עדים רבים לאירוע, והחשודים עלולים להשפיע על עדים אלה. עוד אמר נציג המשטרה כי מהחקירה עולות סתירות מהותיות בעדויות החשודים ביחס לגורמים שהובילו לקריסת המבנה. לדבריו, כבר בשלב זה עולה כי הקשר בין החשודים הינו "חריג על פי כל אמת מידה מקובלת בעבודות ובמתן שירות כגון במקרה הנדון". לטענת המשטרה, במהלך החקירה עלה כי ההתנהלות הרשלנית המיוחסת לחשודים ככל הנראה חזרה על עצמה באירועים נוספים.

פירוק גשר התאורה מהר הרצל לאחר האסון, אפריל 2012. עומר מירון
הגשר שקרס בר הרצל/עומר מירון

נציג המשטרה פירט במהלך הדיון את החשדות שעולות ביחס לכל אחד מהחשודים. לגבי ורשבסקי, אמר: "כפי שרואים בעדויות, יש הרבה מאוד כשלים שנוגעים אליו בנושא אישורים ובדיקות נדרשות ביחס לאירוע". על צוקר אמר: "מדובר במי שאחראי על בטיחות האירוע בכללותו, ומי שאמור לתת את ההכשר הבטיחותי. תגלעו הרבה מאוד כשלים במהלך האישורים וקיימות סתירות מהותיות בין אותם שלבים לבין חשודים אחרים שהיו אמורים לתת את חוות הדעת ההנדסית כמר ורשבסקי".

בין הראיות שהוגשו לבית המשפט ישנו שרטוט המתקן שקרס, אותו הכין ורשבסקי, וכן ההסכם בין החברה למשרד ההסברה הנוגע לפרטי הטקס. פרטיו של המסמך הם חלק מדו"ח סודי אותו הגישה המשטרה לבית המשפט, והם חסויים.

סנגורו של ורשבסקי, עו"ד יאיר גולן, אמר בדיון כי "במקרה הגרוע ביותר, הם התרשלו". עורך הדין הוסיף כי ניתן לשחרר את החשודים מאחר שאינם מסוכנים לציבור. עורך הדין של לביא, קובי קמר, טען בדיון כי "האחריות היא על מהנדס האתר". הוא טען כי אם המהנדס חשב שהמבנה איננו תקין, היה עליו להתריע על כך. "קודם כל שהמשטרה תבדוק מה גרם לקריסה, ורק אחר-כך שתבוא חשבון עם האחראי לרכיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully