וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: טקס יום העצמאות ייערך כמתוכנן בהר הרצל

פנחס וולף וטל שלו

20.4.2012 / 11:12

השר אדלשטיין הודיע בתום התייעצות עם יו"ר הכנסת, ראש עיריית ירושלים ושר התיירות כי הטקס ייערך במיקומו המתוכנן. לצד זאת, מותה הטראגי של סג"מ בצלאלי יצויין בטקס

שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, סיים הבוקר (שישי) התייעצות שערך עם יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, העומד בראשות ועדת סמלים וטקסים, וראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. בתום ההתייעצות הוחלט שטקס הדלקת המשואות ייערך בהר הרצל, סופית, זאת בכפוף לאישורים סופיים של כל הגורמים הרלבנטיים. עוד הוחלט כי יינתן ביטוי מכובד והולם לזכרה של סגן הילה בצלאלי, זאת בתאום עם משפחתה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ייערך כמתוכנן. טקס הדלקת המשואות בהר הרצל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש העריכו גורמים במשרד ההסברה כי הטקס, למרות שיתקיים במיקומו המתוכנן, ייערך במתכונת מצומצמת, הן בשל האירועים הטראגיים שאפפו את הכנותיו, והן בשל קושי לוגיסטי – גשר התאורה שקרס החזיק את כל אמצעי הפירוטכניקה של האירוע, ומשעה שקרס, אין אפשרות וכוונה לבנות בזמן גשר חדש.

גם מפיק הטקס נעצר

הבוקר התקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים דיון בערעור המשטרה על החלטת בית משפט השלום בעיר לשחרר ממעצר שלושה מבין חמשת החשודים שנעצרו בחשד למעורבות באסון בהר הרצל, במהלכו נהרגה סגן הילה בצלאלי בת ה-20 מקריסת גשר תאורה. השלושה הם המהנדס אורן ורשבסקי, איציק צוקר, יועץ בטיחות חיצוני ואלעד לביא, אחד מבעלי חברת "עיצוב במה".

בדיון הביעה המשטרה חשש כבד משיבוש הליכי חקירה, זאת משום שלטענתה טרם הספיקה לחקור עדים רבים לאירוע, והחשודים עלולים להשפיע על עדים אלה. עוד אמר נציג המשטרה בדיון כי מהחקירה עולות סתירות מהותיות בעדויות החשודים ביחס לגורמים שהובילו לקריסת המבנה. לדבריו, כבר בשלב זה עולה כי הקשר בין החשודים הינו "חריג על פי כל אמת מידה מקובלת בעבודות ובמתן שירות כגון במקרה הנדון". כמו כן, לטענת המשטרה, במהלך החקירה עלה כי ההתנהלות הרשלנית המיוחסת לחשודים ככל הנראה חזרה על עצמה באירועים נוספים.

אמש עצרו חוקרי צוות החקירה המיוחד שהוקם לחקירת האסון בהר הרצל, חשוד נוסף – מפיק טקס יום העצמאות, בחשד למעורבותו בגרימת מוות ברשלנות. טרם התקבלה החלטה אם יובא להארכת מעצרו בבית המשפט.

בהכנת הידיעה השתתפה מור שמעוני

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully