וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצבא "חגגו" עם גופות, אובמה זועם דווקא על החשיפה

הלוס אנג'לס טיימס חשף תצלומים של חיילים מחייכים עם גופות של אפגנים. בבית הלבן ובפנטגון גינו, אך בעיקר זעמו על העיתון, שסירב לבקשה להימנע מהפרסום: "זה מעודד תעמולה"

בבית הלבן ובפנטגון גינוי בתוקף את המעשים שתועדו בתצלומים, בהם נראו חיילים אמריקנים ש"דיגמנו" לצד גופות של אפגנים מתים. אין זו הפעם הראשונה שתקרית כזו מעוררת מבוכה בוושינגטון: רק בתחילת השנה, תועדו חיילים אמריקנים משתינים על גופות באפגניסטן. בחודש שעבר, חייל אמריקני רצח 17 בני אדם במדינה, וגם שריפת ספרי הקוראן בבסיס נאט"ו הוסיפה למתיחות מול השלטון בקאבול. לצד זאת, דובר הנשיא אובמה ודוברו של שר ההגנה פאנטה תקפו על עורכי העיתון, שסירבו לבקשותיהם שלא לפרסם את הצילומים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שר ההגנה פאנטה: "במלחמה, עושים דברים טיפשיים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני התצלומים נחשפו אתמול (רביעי) ב"לוס אנג'לס טיימס". לדברי העיתון, ברשותו עוד 16 תצלומים, שהגיעו לידיו מ"חייל שרצה לחשוף אי-סדרים בצבא". לפי העיתון, החיילים שנראים בתמונה הם מהדיוויזיה האווירית 82, שהיו אמורים ליטול טביעות אצבע מאפגנים שנורו למוות בידי שוטרים מקומיים, שחשדו בהם כי נשאו נשק. לאחר מכן, החיילים "הצטלמו למזכרת" עם הגופות ועם איבריהם הכרותים של המתים. את אחת הגופות הניפו באוויר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התקרית אירעה לפני שנתיים לפחות, אך שר ההגנה, לאון פאנטה, הזהיר כי מדובר בתופעה שעדיין רווחת, והתריע כי יעניש גם את כל מי שיעז לחקותה. פאנטה, שבא לוועידת נאט"ו בבריסל, אמר: "נכון שמדובר במלחמה, ומלחמה היא דבר מכוער - אני יודע זאת כי לחמתי קרבות רבים בחיי. אני גם מודע לכך שבמלחמה, בחורים צעירים נוטים לקבל החלטות מאוד טיפשיות - ואני לא מתרץ אותן - אך אסור שדברים כאלה יפגעו ביחסים שלנו עם העם האפגני".

הבית הלבן והפנטגון: הפרסום יוצר סכנה לארה"ב

הנשיא אובמה תודרך לגבי הפרשה בזמן טיסה במטוס אייר פורס 1. דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, אמר כי אובמה "חולק עם שר ההגנה פאנטה את דעתו בנושא", אך לא ידע להגיד אם הנשיא ראה בעצמו את התמונות. לדברי קרני, "התמונות מתעדות תכנים מגונים. בכוונתו לעשות הכל כדי לחקור את הנושא ולמצוא את האחראים".

במקביל, הן קרני והן דובר הפנטגון, ג'ורג' ליטל, מתחו ביקורת על ה"לוס אנג'לס טיימס", שבחר לפרסם את התצלומים בפומבי, בניגוד לבקשה שהופנתה לעורכים, אחרי שאלה ביקשו תגובה מדוברי הצבא. לדברי הבית הלבן והפנגטון, הפרסום עלול לשמש לתעמולה נגד ארצות הברית, ליצור סכנה לחיילי נאט"ו שנותרו באפגניסטן ולחשוף את פעילות הכוחות במדינה.

לקריאה נוספת
בינואר: חיילים תועדו משתינים על גופות לוחמי טליבן
"מתנה מאובמה" - יפצה את 17 המשפחות שרצח החייל
”נקמת הקוראן” באפגניסטן: פיגוע ענק בשדה תעופה

(עדכון ראשון: 23:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully