וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נקמת הקוראן" באפגניסטן: פיגוע בשדה תעופה

27.2.2012 / 7:03

ארגון הטליבן קיבל אחריות על פיצוץ מכונית תופת והרג תשעה בני אדם בכניסה לנמל התעופה בג'לאלאבד שבמזרח המדינה, הסוערת עדיין בעקבות שריפת הספרים בבסיס נאט"ו

ביטויי הזעם על שריפת הקוראן נמשכים: לפחות תשעה בני אדם נהרגו וכעדרה נוספים נפצעו, בפיצוץ מכונית תופת הלילה (שני) בנמל התעופה של העיר ג'לאלאבד שבמזרח אפגניסטן, כך נמסר מהמשטרה המקומית. ארגון הטליבן נטל אחריות למעשה, והודיע כי מדובר ב"נקמה" על שריפת ספרי הקוראן בבסיס נאט"ו במדינה בשבוע שעבר, שהמהומה שחוללה מסרבת לדעוך.

הזעם נגד המערב הלך והעמיק באפגניסטן מאז התקרית, חרף התנצלויות חוזרות ונשנות מצד ההנהגה האמריקנית והנהגת נאט"ו, שכללו בין היתר התנצלות אישית של הנשיא ברק אובמה. אתמול נפצעו שבעה חיילים אמריקניים כאשר רימון הושלך לעבר בסיס צבאי בצפון המדינה, ויומיים קודם לכן נרצחו שני חיילי נאט"ו בידי חייל אפגני שביקש למחות על חילול הקודש .

למרות האירועים, אומר שגריר ארצות הברית באפגניסטן כי על מדינתו להימנע מפינוי חיילים מהמדינה לפני הזמן. "המתיחות גבוהה מאוד כאן. אני סבור שיש להניח לדברים להירגע, לשוב לאווירה תקינה, ואז להמשיך בעניינינו", אמר השגריר ריאן קרוקר הלילה בראיון לרשת CNN. "אין זה הזמן להחליט שסיימנו פה. עלינו להכפיל את המאמצים. עלינו ליצור מצב שבו אל-קאעדה לא תשוב לכאן".

הסערה החלה בשבוע שעבר כשתושבים מקומיים העובדים בבסיס האמריקאי "בגרם", הממוקם כשעת נסיעה צפונית לבירה קאבול, גילו את דבר השריפה והודיעו לגורמים בממשל המקומי. עם היוודע דבר שריפת הספרים, יצאו אלפי בני אדם להפגין מחוץ לשערי הבסיס. בנאט"ו הודו כי השמידו בבסיס דברים שונים הקשורים לדת האיסלם, ובהם עותקים של הקוראן. מפקד כוחות נאט"ו באפגניסטן והאחראי על הסיוע הביטחוני הבינלאומי למדינה, הגנרל ג'ון אלן, התנצל על המעשה.

בימים שלאחר המקרה הרוחות במדינה המשיכו לסעור. הפגנות מחאה פרצו בערים שונות במהלכן נהרגו לפחות חמישה בני אדם ונפצעו עוד עשרות מאש כוחות הביטחון המקומיים שניסו לפזר את המפגינים. שגרירות ארה"ב בבירה קאבול נסגרה זמנית, ושגרירות ארה"ב הכריזה על "עוצר יציאות" לכל עובדיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully