וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: חיילים אמריקאים משתינים על גופות לוחמי טליבן

12.1.2012 / 8:37

ארבעה חיילי מארינס תיעדו עצמם עושים צרכים על שלוש גופות של לוחמי טליבן שנהרגו באפגניסטן. "שיהיה לך יום יפה, חבוב", התבדח אחד מהם. נפתחה חקירה צבאית

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

קטע וידאו שפורסם הלילה (חמישי) מטלטל את ארצות הברית: בתיעוד שהועלה לרשת נראים ארבעה חיילי מארינס עושים את צרכיהם על גופות של שלושה לוחמי טליבן הרוגים באפגניסטן. אחד הלוחמים מתבדח ואומר: "שיהיה לך יום יפה, חבוב" ואילו חברו מספר בדיחה גסה. שני גורמים רשמיים בצבא ארצות הברית אמרו לרויטרס כי הסרט נראה מהימן במבט ראשון אולם לא ניתן לפי שעה לאמת אותו באופן ודאי. כמו כן, לא ברור היכן הוא צולם.

בוושינגטון חוששים כי התמונות יעודדו רגשות אנטי-אמריקאיים הקיימים גם כך במדינה האסייתית לאחר עשור של מלחמה. לאחרונה מבקשת ארצות הברית להגיע להסכמות עם המשטר בקבול נוכח הנסיגה ההדרגתית שלה מהמדינה.

ארגוני זכויות אזרח מוסלמים בארצות הברית שיגרו לשר ההגנה לאון פנטה מכתב בו גינו את המעשים. "כל מי שלקח חלק במעשה צריך להיענש במלוא החומרה שמתיר הדין הצבאי", נכתב. "אמנם עדיין לא הצלחנו לאמת את מקור הצילום ואת האותנטיות שלו, אולם המעשים הנראים בווידאו אינם עולים בקנה אחד עם הערכים הבסיסיים שלנו ואינם מעידים על אופי חיילי המארינס", נמסר בהודעה מטעם המארינס, "התקרית תיחקר לעומקה".

במהלך שנות המלחמה תועדו לא פעם חיילי צבא ארצות הברית כשהם מבצעים פשעים ועבירות בלתי אתיות באזרחים ופעילי טליבן באפגניסטן. כך למשל, בשנת 2010 הרשיע הצבא האמריקאי חיילים מהחטיבה החמישית באשמת רצח אזרחים אפגנים בלתי חמושים במחוז קנדהאר. במקרה הזה, בתמונות שפורסמו ב"דר שפיגל" הגרמני וב"רולינג סטון" האמריקאי נראו היילים האמריקאים מתעדים עצמם מתרברבים ליד גופת ילד אפגני שזה עתה הרגו.

המלחמה באפגניסטן - כותרות אחרונות:
אובמה הכריז על נסיגה מאפגניסטן: "זו רק ההתחלה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully