וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמונות נחשפו: חיילי ארה"ב מחייכים עם גופות

"דר שפיגל" הגרמני פירסם את התמונות שצילמו באפגניסטן חיילים העומדים כעת לדין על רצח חפים מפשע. ארה"ב מיהרה להתנצל, אך בנאט"ו חוששים מהתגובה בשטח: "בתוך כמה ימים, הזעם יתפרץ"

העיתון הגרמני "דר שפיגל" פירסם אמש (שני) שלוש תמונות שהגיעו לידיו, בהן תיעדו עצמם חיילי צבא ארצות הברית באפגניסטן לצד גופות של אזרחים אפגנים אותם הרגו. צבא ארה"ב מיהר להגיב בהתנצלות, אך בנאט"ו חוששים כי פרסום התמונות יעורר תגובות זועמות ואף אלימות באפגניסטן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת התמונות, מתוך אתר ה"דר שפיגל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי הדיווח ב"דר שפיגל", החיילים המיועדים בתמונות הם חלק מקבוצה של חיילים אמריקאיים הנאשמים בכמה מקרים של רצח אזרחים חפים מפשע באפגניסטן, ומשפטיהם אמורים להיפתח בקרוב. פרטי החשדות נגד החיילים כבר פורסמו בעבר לפני כמה חודשים, אך כעת פירסם ה"דר שפיגל" את התמונות שטרם נחשפו עד כה.

הפרסום מגיע בתקופה רגישה ביחסי ארה"ב-אפגניסטן, שעה ששתי המדינות מתדיינות לגבי תהליך נסיגת הכוחות האמריקאיים מהמדינה. בעקבות הפרסום, התקשרה מזכירת המדינה האמריקאית לעמיתה האפגני כדי להתנצל. בהודעה פומבית שפרסם אתמול צבא ארה"ב, נאמר כי "התמונות זיעזעו אותנו כבני אדם, ועומדות בניגוד מוחלט לערכים של צבא ארה"ב. הן אינן מייצגות את המקצועיות והכבוד המאפיינים את תפקוד חיילינו במשך עשר שנים במדינה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בניגוד מוחלט לערכים של צבא ארה"ב"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולם בברית נאט"ו, המרכזת את פעילות הכוחות המערביים במדינה, חוששים כעת מאוד מהבאות. "לתמונות האלו יש פוטנציאל הרסני", אמר גנרל בנאט"ו ל"דר שפיגל". "הניסיון מלמד שכמה ימים עוד צפויים לחלוף בטרם תתפשט השמועה, אבל אז הזעם של האנשים יתפרץ".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משפטם של החיילים צפוי להיפתח בקרוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully