וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייזנר: "יותר חשוב להצטלם טוב מלעמוד במשימה?"

בהקלטה שפורסמה בערוץ 10 הבהיר סגן מפקד חטיבת הבקעה את עמדתו לגבי תקיפת הפעיל הדני. "כל הסיפורים האלה לא מעניינים את הרמטכ"ל שלנו ואת אלוף הפיקוד שלי"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

"אנחנו מכירים את ההיסטוריה של האנרכיסטים האלה, הם באו עם מקלות ושברו לי את היד, אבל את זה לא יספרו ולא יצלמו" - כך אמר היום (שלישי) סגן מפקד חטיבת הבקעה, סא"ל שלום אייזנר, שתועד מכה פעיל מדנמרק, בשיחה עם מקורבו, שהקלטה שלה שודרה בערוץ 10.

סא"ל שלום אייזנר. מגד גוזני
"הם באו עם מקלות". אייזנר היום/מגד גוזני

בהתייחסו לאירוע אמר אייזנר: "זה עימות של שתי דקות, אז נכון שכמה תמונות שם נראות רע, אבל בסוף השתמשתי בנשק. השתמשתי בנשק בצורה קרה כמקל, לא הרגתי אף אחד ולא סיכנתי חיים של אף אחד, כדי לעמוד במשימה וכדי למנוע פגיעה בחיילים שלי. התחושה שלי שהמפגינים עצמם אמרו אחרי שרק בגלל שהסמח"ט התנהג ככה, הם הפסיקו את ההפגנה ולא פרצו יותר".

הסמח"ט מתח ביקורת מרומזת על הרמטכ"ל, בני גנץ, בעקבות האירוע ודחה את האפשרות שמדובר בכשל ערכי שלו. "כל הסיפורים האלה לא מעניינים את הרמטכ"ל שלנו ואת אלוף הפיקוד שלי. עכשיו יש פה כמה שאלות, אני אמרתי שיכול להיות שזו הייתה שגיאה מקצועית להשתמש בנשק מול מצלמות וזה. אני אמרתי לאלוף, לאגאי (תא"ל אגאי יחזקאל, מפקד אוגדה 162) מפקד האוגדה שאני לא מקבל את זה ככשל ערכי בשום פנים ואופן. יש פה שאלה מה יותר חשוב - לעמוד במשימה או להראות טוב ולהצטלם טוב? אני טוען שהמשימה מספיק חשובה, הם טוענים שלא, יכול להיות שפה, שיש, אני טועה והם צודקים, כאילו נזק למדינת ישראל, אני אומר לך כאילו, להם אני אומר באמת".

פעילי ימין הפגינו מול הקריה למען סא"ל שלום אייזנר. דרור עינב
הפגנת תמיכה בסא"ל אייזנר מול הקריה בתל אביב/דרור עינב

"מה, אם הם היו מצלמים את חיילי צה"ל מתקפלים מול המון פורע זה נשמע טוב? מה אני אתן להם עכשיו לחסום אצלי כבישים? אני אתן להם לסכן חיים? זה כן נשמע טוב?" המשיך אייזנר להבהיר את עמדתו. "מישהו בתפקיד שברו לו את היד והאלוף אפילו, עוד לפני שהתפרסמו התמונות, הוא ידע שנשברה לי היד, הוא הבין את המשמעות על זה שאנרכיסטים שברו לסגן אלוף בצה"ל את היד? אף אחד לא".

עוד בנושא
גנץ ביקש לדחות את ההחלטה בנוגע להדחת סא"ל אייזנר
"יהיה קשה להגיש כתב אישום חמור נגד אייזנר"
מסתמן: הרמטכ"ל ידיח מתפקידו את הקצין שהיכה פעיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully