וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ ביקש לדחות את ההחלטה בנוגע להדחת סא"ל אייזנר

17.4.2012 / 17:03

הרמטכ"ל השלים אחר הצהריים את התחקיר שערך לקצין הבכיר, שתועד מכה פעיל שמאל מדנמרק, אך ביקש לדחות בכמה ימים את ההחלטה בנושא. בצה"ל מעריכים: אייזנר יודח מהשירות

צילום מסך

(צילום: יוטיוב, עריכה: טל רזניק)

הרמטכ"ל, בני גנץ, השלים אחר הצהריים (שלישי) את התחקיר שעשה בנוגע להתנהלותו של סגן-אלוף שלום אייזנר, שתועד כשהוא מכה פעיל שמאל מדנמרק. גנץ ביקש לדחות בכמה ימים את ההחלטה אם להדיח את סא"ל אייזנר מצה"ל. במקביל, טרם התקבלה החלטה אם להעמידו לדין פלילי. לדברי גנץ, התגלו פערים בחקירת התקרית, בהם בדיקת האירועים שקדמו לתקיפה, וטרם נאספו כל העדויות.

קצינים בצה"ל מעריכים כי כאשר תתקבל ההחלטה הסופית בנושא, לא יהיה מנוס מהדחתו של סא"ל אייזנר משירותו בצה"ל.

אתמול בערב הציג מפקד האוגדה, תא"ל יחזקאל אגאי, את התחקיר בפני אלוף פיקוד מרכז, ששאל לאחר מכן את סא"ל אייזנר שאלות נוקבות, מרביתן על הפן המבצעי וההיערכות לקראת ההפגנה של פעילי השמאל הקיצוני. התחקיר בנושא מעלה כי חטיבת הבקעה קיבלה מידע אודות ההפגנה שתכלול רכיבת אופניים כבר ביום רביעי, שלושה ימים לפני המקרה, אך לא נערכה כראוי להתמודדות עם הפרת הסדר במקום. לפי הממצאים, על המח"ט וסגנו היה להיערך בכוח מתוגבר ומתאים בשטח, בשילוב משטרת ישראל ומשמר הגבול. עוד מעלה התחקיר, כי למרות שהחטיבה בכלל והסמח"ט בפרט לא ביצעו הכנות מפורטות וברורות לאירוע, לא ננקטה שום פעולה אפקטיבית לטפל במפגינים מרגע שבוצעה בשטח פרובוקציה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפי התחקיר, חטיבת הבקעה לא נערכה כראוי. התקרית בשבת/מערכת וואלה!, צילום מסך

קצינים באוגדה טוענים כי מקצין ברמתו של סא"ל אייזנר, שהוגדר כבעל ניסיון רב, היה מצופה לטפל באירוע בצורה אחרת, בסיוע האמצעים שעומדים לרשותו, כמו הזעקת כוחות נוספים ושימוש באמצעים לפיזור הפגנות. התחקיר מגלה כי לא בוצע תיעוד מבצעי של האירוע וכי בין היתר הוא צולם במכשיר הסלולרי של הסמח"ט שחדל לפעול לאחר זמן קצר.

"מה שעומד לזכותי היום הם הערכים שלי"

במסגרת התחקיר, עלו שאלות בנוגע לתפקודה של משטרת ישראל באירוע ומיקום הכוחות שקיבלו דיווח על עליו. גורם במשטרה הצבאית אמר הבוקר, בשיחה סגורה, כי מלאכת איסוף הראיות מגורמים פלסטינים ופעילי שמאל שמעורבים באירוע, "תימשך זמן רב בשל חוסר שיתוף פעולה". יש לציין כי מיקומו המדויק של הפעיל הדני לא ידוע לכוחות הביטחון, ונעשים מאמצים לאתר אותו בשטחים כדי לבחון אפשרות לגרש אותו.

בתוך כך, הסמח"ט, ששוחח עם חיילי מילואים שהיו פקודיו בעבר, אמר להם: "אני מבין שעשיתי כמה טעויות אבל לא קמתי בבוקר ואמרתי 'היום אני אכה פלסטינים'. אני חזק ומודה לכולם על התמיכה בי, אבל מה שעומד לזכותי היום הם הערכים שלי".

מוקדם יותר אמר בשיחה עם וואלה! חדשות אחד מקציני צה"ל שהביעו תמיכה בסמח"ט ": "אנחנו בטוחים שסא"ל אייזנר הוא קצין ערכי. הוא היה מפקד איכותי ומקצועי שהוביל אותנו להישגים. אין לנו כוונה לנטוש חבר ומפקד בשטח. הוא לא השתנה בלילה אחד ולזכותו עומדים משימות מבצעיות רבות והצלת חיי אדם כולל הצלת חיי אדם של פלסטינים. יהיה זה לא נכון לבצע לו רצח אופי על בסיס מקרה אחד שהתקשורת מתעלמת ממה שקדם לו. בסופו של יום הוא בן אדם".

עוד בנושא
מסתמן: הרמטכ"ל ידיח מתפקידו את הקצין שהיכה פעיל
"יהיה קשה להגיש כתב אישום חמור נגד אייזנר"
פקודיו של אייזנר יוצאים להגנתו במכתב לרמטכ"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully