וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הרמטכ"ל ידיח מתפקידו את הקצין שהיכה פעיל

17.4.2012 / 7:58

בעקבות תחקיר של התקרית בה היה מעורב סא"ל שלום אייזנר, קצינים בכירים בצה"ל מעריכים שלא תהיה לרמטכ"ל ברירה אלא להדיחו. ברק: "התנהגותו אינה מתקבלת על הדעת"

צילום מסך

(צילום: יוטיוב, עריכה: טל רזניק)

בימים הקרובים, צפוי אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון, להציג לרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, את ממצאי התחקיר המבצעי על התקרית בה תועד סגן מפקד חטיבת הבקעה, סגן-אלוף שלום אייזנר, כשהוא מכה פעיל שמאל באמצעות נשקו האישי. קצינים בכירים בצה"ל מעריכים הבוקר (שלישי) כי הרמטכ"ל יתקשה שלא להדיח את אייזנר מתפקידו, ולהודיע לו על ביטול מינויו לקצין בבה"ד 1, בשל הממצאים שעלו מהסרטון, גרסתו הבעייתית שעולה מהתחקיר והביקורת שהטיחו בו ראש הממשלה ונשיא המדינה.

סגן אלוף אייזנר סיים אמש יום של תחקירים וחקירה במשטרה הצבאית, ובסופו הבין לדברי מקורביו כי הניסיון להציג את גרסתו הופך ל"קרב על העתיד הצבאי שלו". גורם המצוי בפרטי התחקיר, אמר הבוקר כי מתגלים פערים בין המציאות לבין טענותיו של הקצין. "אם הוא חש בסכנה לחייו, ולכן החל לפעול באקט הגנתי, למה לא חבש קסדה ולא לבש שכפ"ץ?", שאל אחד הקצינים המצויים בפרטי החקירה, והוסיף: "הוא היה צריך להפגין איפוק, או לחלופין להפעיל אמצעים לפיזור הפגנות, או במקרה הפחות טוב, לכבול אותם ולהמתין למשטרה. הוא בחר באקט אגרסיבי שיעלה לו אולי בקריירה". עוד טוען הגורם כי בניגוד לנטען, המפגינים לא הצליחו להגיע לציר המרכזי ולחסום אותו, אלא היו בציר צדדי, ובהתאם לכך הייתה צריכה התגובה להיות מידתית ולא אגרסיבית.

קצין בכיר בצה"ל אומר כי בעקבות חלק מהפרטים שעולים בתחקיר המבצעי, יש כוונה לרענן נהלים בכלל הגזרות בפיקוד המרכז בתחום ההתמודדות עם הפרות סדר מהסוג הזה, בדגש על אופן התגובה, מעורבות משטרת ישראל ושימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסא"ל מכה את פעיל השמאל בנשקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס הבוקר לראשונה לתקרית בראיון לקול ישראל, ואמר כי התנהגותו של סגן מפקד החטיבה אייזנר "אינה מתקבלת על הדעת".

מקורביו של הסמח"ט מבקשים להשוות את המקרה לאירוע שהתרחש בשנת 2005, מדרום לקלקיליה, במהלכו צולם מג"ד שריון נוגח בפלסטיני באמצעות קסדה. הקצין סיים את תפקידו בעקבות האירוע, ומונה לאחר מכן לתפקיד סגן מפקד חטיבת עציון, עוכב בקידום במשך שנתיים. מאוחר יותר, הוא מונה לתפקיד בבסיס צאלים, וכיום הוא משמש בתפקיד בכיר באגף המבצעים. קצין בכיר בצה"ל דחה את ניסיון ההשוואה ביניהם: "המג"ד הותקף על ידי פלסטינים, נשקפה לו סכנה ממשית ואת המחיר הוא שילם באי קידום למרות שהיה יותר מראוי להיות מפקד חטיבה סדירה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מדובר באירוע שהתרחש לפני כשבע שנים ופורסם בהרחבה בכלי התקשורת השונים, ובמהלכו התמודד כוח צה"ל עם הפרת סדר אלימה. בעקבות התנהגות בלתי הולמת של מפקד הכוח, נפתחה חקירת מצ"ח ובסיומה הנ"ל נשפט בדין משמעתי וקידומו עוכב בשנתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully