וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הערעור נדחה - סלימאן לא יתמודד על הנשיאות"

הסקרים מחייכים אל סגן נשיא מצרים לשעבר - אך המציאות טופחת על פניו: מקור משפטי דיווח לעיתון "אל-יום א-סבע" כי ועדת הבחירות פסלה אותו סופית. בוועדה מכחישים בינתיים

ועדת הבחירות המרכזית במצרים דחתה את ערעורו של סגן הנשיא לשעבר, עומאר סלימאן, על החלטתה מסוף השבוע האחרון, לפסול את מועמדותו לנשיאות. כך דיווח היום (שלישי) העיתון המצרי "אל-יום א-סבע", בהתבסס על "מקורות משפטיים" בוועדה. לפי הדיווח, הוועדה דחתה גם את ערעורו של מועמד המפלגה הסלפית, חאזם אבו איסמעיל, על פסילת מועמדותו. המקורות הסבירו כי ההחלטות התקבלו לאחר שחברי הוועדה "בחנו את הניירות שהציגו המועמדים ושמעו את טיעוניהם".

בכך, אם הדיווח אכן נכון, הכריעה הוועדה סופית כי סלימאן לא יוכל להתמודד בבחירות לנשיאות - שאמורות להיערך ב-24-25 מאי, אך ככל הנראה יידחו, לפי דרישת הצבא, עד לאחר שתכונן חוקה חדשה למדינה. עם זאת, בוועדה עצמה סירבו בינתיים לאשר היום את הדיווח, ואמרו רק כי הודעה סופית ורשמית בנושא בהמשך היום.

מקור משפטי הסביר לעיתון כי מועמדותו של סלימאן - שלפי סקר אחרון, זוכה ל-20% מהקולות, יותר מכל מועמד - נפסלה לאחר שלא הצליח להוכיח כי אסף את 30 אלף החתימות הדרושות מאזרחים כדי להירשם כמועמד. איסמעיל, לעומת זאת, נפסל משום שלא הצליח להוכיח שאמו אינה מחזיקה באזרחות אמריקנית, כפי שפורסם במצרים.

לפי המקור, הוועדה עדיין בוחנת את מעמדם של יתר המועמדים שפסילתם עומדת על הפרק, ובהם גם סגן מנהיג תנועת האחים המוסלמים, חיירת שאטר, ועוד שבעה מועמדים נוספים, פחות מוכרים.

עוד בנושא:
הבחירות לנשיאות מצרים יידחו עד לניסוח חוקה
סקר במצרים: עומאר סלימאן מנצח בבחירות לנשיאות
מאות אלפים בכיכר תחריר: "סלימאן וישראל - יד אחת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully