וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין חדש באירן: אנשי רוח נגד מלחמה עם ישראל

סרטון שפרסם ארגון זכויות אדם באירן מאגד הצהרות של אנשי רוח אירנים, החוששים מהשלכותיה של מלחמה בארצם. "מתקפה רק תגביר את הדיכוי הפוליטי והחברתי במדינה"

קבוצת אנשי רוח אירנים, ובהם אמנים, סופרים ואנשי אקדמיה המתגוררים במדינה, צוטטו לאחרונה בסרטון ששוחרר לרשת המאגד התבטאויות שונות נגד מלחמה אפשרית בין אירן למערב. בין היתר אמרו המשתתפים כי "מלחמה תרע את מצבם של סופרים ואמנים באירן" וכי "מתקפה צבאית תפגע בדמוקרטיה".

הארגון העצמאי העומד מאחורי הסרטון קורא לעצמו "הקמפיין הבינלאומי לזכויות אדם באירן", והוא פועל לרוב מארצות הברית – כפי הנראה עקב יחס השלטון באירן לקבוצות אופוזיציה המביעות התנגדות לעמדותיו. "גם אם אקבר תחת טון עפר ולא תיוותר אף פיסה מיצירותיי, לא אסכים למלחמה", צוטטה בסרטון סימין בחבהאני, משוררת אירנית המזוהה עם האופוזיציה במדינה.

בין אנשי הרוח שלקחו חלק בפרוייקט נמצא למרבה הפליאה גם צאדק זיבאכלאם, מדען באוניברסיטת טהרן – ממסד הממומן ומוכוון בידי המשטר. לדבריו, "מתקפה צבאית לא תסייע לדמוקרטיה ולתנועה הרפורמית כלל, מאחר והיא רק תגרום להתחזקות הצבא במדינה. צבא אירן, משמרות המהפכה וגורמים קיצוניים יגבירו את כוחם בעקבותיה".

בהודעה רשמית ששחרר הארגון נמסר כי "המרואיינים הביעו פה אחד את חששם הגובר כי עימות צבאי עלול לדרדר את מצב זכויות האדם במדינה, ולספק תקדים להשתלטות צבאית כוללת באירן – תוך הגברת הדיכוי הפוליטי והחברתי".

לקריאה נוספת:
ברק: "הסנקציות לא יעצרו את אירן מלפתח גרעין"
רמטכ"ל אירן איים: "נחרוש האדמות שכבשו הציונים"
סין מזהירה המערב: "לתקיפה באירן השלכות איומות"

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully