וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "הסנקציות לא יעצרו את אירן מלפתח גרעין"

שר הביטחון אמר בראיון לרשת CNN כי יש לדרוש מאירן לעצור את העשרת האורניום והדגיש: "אנחנו מוגבלים בזמן". על המשא ומתן המדיני: "צריך רצון טוב משני הצדדים"

"איננו מתנגדים לכל סוג של סנקציות יעילות ודחופות, גם לא למשא ומתן. עם זאת, אמרנו לידידינו האמריקאים, כמו גם האירופים, שהיינו מצפים שהרף למשא ומתן מוצלח יהיה ברור, ושהמעצמות ידרשו בבירור להפסיק את ההעשרה ל-20%, ולהוציא את כל האורניום שהועשר עד כה ל-20% אל מחוץ למדינה". את הדברים אמר שר הביטחון, אהוד ברק, בראיון לתוכנית GPS, הנחשבת לתוכנית הדגל של CNN, שישודר היום (ראשון).

ברק הדגיש כי "איש אינו יכול לנבא אם העמקת הסנקציות כלפי אירן תספיק כדי לעצור את תכנית הגרעין שלה", והוסיף כי הסנקציות על אירן הן בעלות השפעה על המשטר באירן, אך גם ציין כי לראייתו הסנקציות והלחץ לא יניעו את ההנהגה האירנית לחדול מתכנית הגרעין שלה. ברק הזהיר כי "בהגדרה, אנו מוגבלים בזמן. בכל רבעון, הזמן הזה הולך ומתקצר" והביע רצון להטיל סנקציות חריפות יותר נגד אירן כדי "להכניסה לפינה".

ברק בראיון ל-CNN: "חיים בשכונה קשה"

עוד הסביר ברק כי מצב בו אירן תהיה בעלת יכולת גרעינית לא יביא ל"שלום קר", בו כל מדינה יודעת כי התקפה מצדה תביא לתגובה הרסנית מצד האחרת. לדברי ברק, מצב זה כפי שהתקיים בזמן "המלחמה הקרה" בין ארצות הברית לברית המועצות לא אפשרי כיוון ש"אנו לא יבשות". ברק הוסיף כי "האופציה היחידה כרגע היא סנקציות".

"צריך להבטיח רוב יהודי"

הראיון עסק גם בסוגיה הפלסטינית והמראיין, פריד זקריה, העלה את הטענה המרכזית הגלומה בספר "המשבר של הציונות" שיצא לאור לאחרונה, המתאר את יהודה ושומרון כ"ישראל הלא דמוקרטית". ברק הודה כי לא קרא את הספר אבל ציין כי "הסיבה העמוקה יותר לפתרון שתי מדינות לשתי עמים היא לוודא שישראל תתווה גבול שבו יהיה לנו רוב יהודי מוצק לדורות הבאים, ושמעבר אליו תהיה מדינה פלסטינית". ברק אמר כי כדי להגיע למציאות זו, "יש צורך ברצון טוב משני הצדדים, ונכונות לקבל החלטות קשות".

ברק גם ציין כי "זה נכון שאם ישראל תישאר הישות הפוליטית היחידה ממערב לנהר הירדן, העובדה שישנם מיליונים של פלסטינים בעלי שאיפות לאומיות, ואינם יכולים להצביע לכנסת, יוצרת בעיה. אם הם יכולים להצביע בכנסת, הדבר הופך את ישראל למדינה דו-לאומית". ברק הסביר כי חששות אלו גרמו לקבלת פתרון שתי המדינות על ידי רוב העם.

בהתייחסות להסכם עתידי בין ישראל לבין הפלסטינים, ברק אמר כי "הסוגיה היחידה שחשובה לנו היא שבמהלך הביצוע, שיקולי הביטחון של ישראל והאינטרסים הלאומיים שלה יילקחו בחשבון". זאת כיוון שמדינה פלסטינית עתידית, "תהווה חלק מקהילה של 20 מדינות ערביות וישראל תיוותר המדינה היהודית היחידה באזור". עוד הוסיף ברק כי ישראל "היא ככל הנראה החברה היחידה באו"ם שקיבלה איומים מפורשים להשמדתה על ידי חברות אחרות באו"ם. זהו מצב בו אנו צריכים לטפל". את הראיון סיכם ברק באמירה כי "אנו מכירים בכך שאנו חיים בשכונה קשה. אין רחמים לחלש ואין הזדמנויות שניות לאלה שאינם יכולים להגן על עצמם. אנו מוכנים להגן על עצמנו מפני כל איום, אך באותו זמן, מושיטים ידינו לשלום עם כל שכנה המעוניינת בכך".

עוד בנושא
ברק: לא פוסל אפשרות של תקיפה באירן
עמוד הפייסבוק של ברק על הפיצוץ באירן: ”כן ירבו”
יעלון: "סנקציות חריפות יכולות לעצור את אירן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully