וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: לא פוסל אפשרות של תקיפה באירן

שר הביטחון אמר בריאיון לרשת פוקס, כי הוא אינו סבור שהסנקציות שהוטלו על אירן יעצרו את אחמדינג'ד מלפתח נשק גרעיני בתוך שנה וחצי עד שנתיים, ורמז: תקיפה באירן בהחלט אפשרית

ברק רומז: תקיפה באירן אפשרית בהחלט, ומקובלת על מעצמות העולם. שר הביטחון אהוד ברק אמר הלילה (שלישי) בריאיון לרשת החדשות האמריקאית FOX כי הוא אינו מאמין שסבב הסנקציות האחרון יצליח למנוע מאירן לפתח נשק גרעיני. לדברי ברק, המבקר בארה"ב, "אירן נעה במהירות לעבר התחמשות גרעינית, ומתעקשת לתעתע בכל העולם. אירן גרעינית תאיים על כל מדינות האזור, מעבר לאיום המיידי על ישראל".

לדברי ברק, "עדיין מוקדם מכדי להכריע בכך, אבל נדמה שסנקציות לא יעזרו – ועלינו לשקול מה לעשות במקרה כזה". ברק רמז לאפשרות של תקיפה צבאית באירן, ואמר כי "בשלב זה, כל האפשרויות עדיין פתוחות" והוסיף: "הדבר מקובל על כל השחקנים המובילים בעולם". משנשאל מתי תניח אירן ידיה על נשק גרעיני, העריך ברק כי "הם יצליחו להשיג נשק תוך שנה וחצי עד שנתיים, אך אולי יותר מזה".

לדבריו, "בזכות ריבוי האתרים והמתקנים להעשרת אורניום, אירן תיעשה מחוסנת מפני איומי המערב". ברק אמר כי לא זו בלבד שאירן מחמשת את חיזבאללה, אלא שסוריה גם עושה זאת. בהתייחס לעסקת מכירת טילי השיוט בין רוסיה לסוריה, אמר ברק כי "שוחחתי עם שר ההגנה הרוסי וראש הממשלה פוטין. ניסיתי לשכנעם שלא למכור לסורים כלי נשק. בקנה מידה רוסי, מדובר בנשק הגנתי ותו לא, אבל במזרח התיכון הוא הופך לכלי משמעותי ביותר". ברק ציין, כי "עד כה, לא הצלחנו לשכנע את הרוסים לחזור בהם מהעסקה".

ברק התייחס גם למו"מ הישיר עם הרשות הפלסטינית. לדבריו, "תהליך השלום הוא לא דבר קל". ברק הסביר, כי עבור ממשלת ישראל, "להמשיך את ההקפאה זה דבר מוזר". "עשינו זאת כמהלך חסר תקדים, שמעולם לא בוצע עד כה. במשך תשעה חודשים הפלסטינים התייחסו אל מחווה זו כאל דבר זניח. במהלך החודש האחרון, הם הציגו את ההקפאה כלב לבו של המו"מ". ואולם, ברק הבהיר כי "המו"מ חשוב ביותר, ולא נוכל להרשות לעצמנו להפסיד אותו". לפיכך הסביר שר הביטחון כי בישראל "מאמינים שיש לפעול באופן מכובד, מבלי להשפיל את אבו מאזן או להיקלע לפינה במגעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully