וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בארה"ב: "ייתכן שפולארד ישוחרר ביוני"

תת שר ההגנה לשעבר, לורנס קורב, אמר כי הנשיא אובמה עשוי לשחרר את המרגל היהודי-אמריקאי לרגל טקס הענקת אות החירות לנשיא פרס

לא רק בישראל - גם בארצות הברית עוקבים בדריכות וממתינים לתשובתו של הנשיא אובמה לאיגרת ששלח אליו הנשיא פרס בבקשה לשחרר את גו'נתן פולארד. לורנס קורב, מי שהיה תת שר ההגנה האמריקאי במשטר רייגן בשנות ה-80, הביע אמש (שלישי) אופטימיות ביחס לשחרור המרגל היהודי ואמר כי "אולי הוא (הנשיא אובמה) ממתין לשעת כושר וחושב שיוכל לעשות זאת כשייתן לנשיא פרס את מדליית החירות ביוני. ייתכן שלאור מצבו הבריאותי אף יקדימו את השחרור".

בראיון שהעניק לערוץ 2, התייחס קורב לאיגרת ששלח הנשיא פרס לנשיא אובמה, בבקשה לשחרר את המרגל היהודי-אמריקאי, ואמר כי הנשיא האמריקאי לא הגיב גם למכתב ששלח לו נתניהו בנושא לפני יותר משנה. עם זאת, קורב הדגיש כי ייתכן שאובמה ייענה לבקשה ויקצוב את העונש על רקע הומניטרי. יצויין כי מהבית הלבן נמסר אמש כי ארה"ב לא שינתה את עמדתה בנוגע למאסרו של פולארד.

פגישת נשיא ארצות הברית, ברק אובמה ונשיא מדינת ישראל, שמעון פרס, מרץ 2012. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
אולי אובמה תכנן לשחרר את פולארד כשייתן לפרס את מדליית החירות ביוני". הנשיא פרס והנשיא אובמה/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

קורב הוסיף ואמר כי התנאים בין כותלי הכלא לא מספקים, וכי בבית החולים זוכה פולארד לטיפול טוב יותר וכן למפגש עם אשתו – מה שיביא להבראתו המהירה. לדבריו, "הוא מרצה עונש של 27 שנים על פשע שרוב האנשים מקבלים עליו הרבה פחות".

כשנשאל קורב האם הוא מאמין ששחרורו של פולארד יוקדם הוא ענה: "כמו שווינסטון צ'רצ'יל אמר על הממשל האמריקאי: 'בסופו של דבר, אנחנו עושים את הדבר הנכון'".

"כל הצהרה מצד גורם אחר איננה רלוונטית"

כאמור, בעקבות ההחמרה במצבו הבריאותי של פולארד, שפונה בסוף השבוע האחרון לבית חולים בצפון קרוליינה, שלח ביום שני הנשיא פרס איגרת אישית לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ובה בקשה רשמית לשקול בחיוב מתן חנינה לפולארד על רקע הומניטרי .

פרס הודה באיגרת לאובמה על יחסו החיובי ועל "הידידות הרבה שממשלו מפגין כלפי מדינת ישראל" והדגיש את הדאגה הרבה שהעם בישראל ובני משפחתו של פולארד חשים לנוכח ההידרדרות במצבו הבריאותי. האיגרת נשלחה לאחר שרעייתו של פולארד, אסתר, נפגשה בתחילת השבוע עם פרס וביקשה ממנו לפנות בדחיפות לאובמה כדי למנוע את החזרתו של פולארד מבית החולים לכלא ובעקבות פנייתה לציבור בבקשה ש"בכל בית ובית כנסת בישראל יתפללו לשלומו".

בוועד למען פולרד הביעו אתמול תקווה שנשיא ארה"ב ייעתר לבקשה לשחרר את פולארד. בוועד הבהירו כי מבחינתם, המסר של הבית הלבן לפיו הממשל האמריקאי מתנגד לקציבת עונשו של פולרד, התייחס לנקודת הזמן הנוכחית ולא לבקשה החדשה ששיגר אתמול הנשיא פרס לאובמה.

"צר לנו שלא זכינו לתשובה חיובית כבר היום", אמר פעיל הוועד עדי גינצבורג, "יהונתן עדיין מאושפז ואנו חוששים מאוד לגורלו. הודעת הבית הלבן התייחסה לנקודת הזמן הנוכחית ואנו מקווים שהנשיא אובמה יקבל בסופו של דבר בהקדם החלטה לקצוב את עונשו של יהונתן על בסיס הומניטרי ולאפשר לו להעביר את שארית ימיו כאדם חופשי. אנו מודים לנשיא פרס על פנייתו הנרגשת לנשיא אובמה ומקווים שימשיך לפעול ללא לאות עד לשחרורו המהיר של יהונתן".

לקריאה נוספת:
הבית הלבן: "אין שינוי בעמדתנו לגבי פולארד"
הוועד לשחרור פולארד: "אובמה לא דחה בקשת השחרור"
הנשיא פרס לאובמה: הענק חנינה לפולארד

השתתפה בהכנת הכתבה: טל שלו

(עדכון אחרון: 22:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully