וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועד לשחרור פולארד: "אובמה לא דחה בקשת השחרור"

טל שלו

10.4.2012 / 8:55

לטענת הוועד למען שחרורו של המרגל היהודי, דבריו של דובר המועצה לביטחון לאומי לפיהם אין שינוי בעמדת הבית הלבן בנוגע לשחרור המרגל אינם מהווים תגובה רשמית של אובמה

"הנשיא אובמה לא סירב לבקשת הנשיא פרס לשחרר את יהונתן. טרם התקבלה תשובה רשמית של הנשיא אובמה", כך הדגישו הבוקר (שלישי) בוועד למען שחרורו של המרגל היהודי אמריקאי ג'ונתן פולארד, בעקבות דברים שאמר אתמול דובר המועצה לביטחון לאומי בארצות הברית לפיהם עמדת הממשל לגבי שחרורו של פולארד - ששוהה בימים האחרונים בבית החולים בעקבות החמרה במצבו בבריאותי - לא השתנתה וכי אין כוונה להיענות לבקשה לקצוב את עונשו של פולארד, הכלוא בכלא האמריקאי כבר 26 שנה.

אתמול שיגר נשיא המדינה שמעון פרס מכתב לנשיא אובמה בו ביקש לשחרר את פולארד מטעמים הומניטריים. בוועד מדגישים כי הודעת דובר המועצה לביטחון לאומי משקפת את העמדה הנוכחית עד כה והובהר בה כי איננה משקפת את תגובת הנשיא אובמה לפנייה זו. כמו כן, הדגישו בוועד, רק הנשיא אובמה הוא בעל הסמכות להעניק חנינה וכל הצהרה מצד גורם אחר איננה רלוונטית. "הנשיא פרס הגיש את הבקשה באופן רשמי ואישי לנשיא אובמה וכולנו מחכים לתגובה האישית והרשמית של אובמה ישירות לנשיא פרס. אנו ממתינים בדריכות לתשובת הנשיא אובמה", אמרו היום בוועד.

בחודש שעבר השיקו אנשי הוועד קמפיין הקורא לנשיא פרס לתלות את קבלת מדלית החירות האמריקאית, העיטור האזרחי הגבוה ביותר בארה"ב, אותו הוא צפוי לקבל מהנשיא אובמה ביוני הקרוב, בשחרורו של פולארד. בימים האחרונים, בעקבות ההחמרה במצבו, פנתה רעייתו של פולארד, אסתר, לנשיא פרס בבקשה שלא להמתין עד לפגישה ביוני ולפנות בדחיפות לנשיא אובמה. באיגרת שהעביר אתמול, הודה הנשיא פרס לאובמה על יחסו החיובי ועל הידידות הרבה שממשלו מפגין כלפי מדינת ישראל והדגיש בפניו את הדאגה הרבה שהעם בישראל ובני משפחתו של פולארד חשים לנוכח ההידרדרות במצבו הבריאותי, וביקש כי ישקול בחיוב מתן חנינה לג'ונתן פולארד.

עוד בנושא ג'ונתן פולארד:
הבית הלבן: "אין שינוי בעמדתנו לגבי פולארד"
הנשיא פרס לאובמה: הענק חנינה לפולארד
אסתר פולארד אמרה לפרס בבכי: "הזמן הולך ואוזל"

לפניות לטל שלו: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully