וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסתר פולארד אמרה לפרס בבכי: "הזמן הולך ואוזל"

טל שלו

8.4.2012 / 14:15

לאחר ההחמרה במצבו של המרגל הישראלי, נועדה רעייתו עם הנשיא פרס, שאמר כי ישקול להעלות בפני אובמה את סוגיית שחרורו לפני פגישתם ביוני. נתניהו: "הגיע הזמן לשחררו"

מערכת וואלה!

(צילום: מערכת וואלה!, עריכה: יותם בן-דוד)

אסתר פולארד, רעייתו של המרגל הישראלי-אמריקאי ג'ונתן פולארד, נפגשה היום (ראשון) עם נשיא המדינה, שמעון פרס, בעקבות ההחמרה במצבו הבריאותי של בעלה. פולארד, הסובל ממחלת כליות חמורה, הובהל ביום שישי באופן דחוף לבית חולים, בעקבות הידרדרות במצבו, שהתבטאה בין השאר בכאבים חריפים מאוד.

בשבועות האחרונים, פתח הוועד למען פולארד בקמפיין הקורא לפרס להתנות את קבלת מדליית החירות הנשיאותית מנשיא ארה"ב, ברק אובמה, בשחרורו של פולארד, הכלוא בכלא האמריקאי כבר 26 שנה. בפתח הפגישה אמר הנשיא פרס לאסתר פולארד "אני מאד מוטרד ומודאג מהידיעות האחרונות על בריאותו של יונתן. זכות יסוד שלי כנשיא היא להיות שליח מצווה ולפעול בכל הכלים העומדים ברשותי מול הממשל האמריקאי כדי להאיץ את שחרורו של פולארד. בכוונתי לפעול במהירות, מתוך שיקולים כבדי משקל ולפנות לנשיא אובמה בבקשה כי לאור מצבו הבריאותי הקשה ולאחר שישב שנים ארוכות מנשוא בכלא האמריקאי, ישקול בחיוב לשחרר את יונתן פולארד מכלאו".

הנשיא הדגיש כי "כנשיא מדינה החותם בעצמו על חנינות לאסירים בישראל אחד מהשיקולים המרכזיים בהחלטתי הוא מצבו הבריאותי של האסיר וזה יהיה אחד הנימוקים העיקריים שאעביר לנשיא אובמה מאחר ומדובר בשיקול הומניטרי מוסרי כבד משקל לאור מצבו הבריאותי הקשה."

פולארד הסבירה כי היא מבינה שהפגישה עם אובמה נקבעה רק לתחילת יוני, אך היא מבקשת ממנו לפנות אליו עוד היום בבקשה לקצוב את עונשו של בעלה על רקע הומניטרי, ולמנוע את שובו לכלא. "אי אפשר לבנות על זה שג'ונתן ישרוד. זה פשוט להמר על חייו", אמרה פולארד לנשיא, "אסור שהוא יחזור משם חזרה לכלא".

"בריאותו של אדם היא חלק מכבודו של אדם", ענה פרס. הוא הוסיף כי ישקול להעלות בפני נשיא ארה"ב את הנושא עוד לפני פגישתם של השניים ביוני הקרוב, וביקש להתפלל לשלומו. "אלה ערכים של חירות והומניות העומדים ביסודה של התרבות היהודית והאמריקאית", הוסיף הנשיא.

פולארד סיפרה לנשיא כי ביום שישי חש בעלה כאבים חזקים מאוד, ולכן הובהל לבית החולים, שם מנסים עדין לאבחן ולייצב את מצבו. היא תיארה בפגישה את תחושות חוסר הוודאות והדאגה במהלך החג.

אסתר פולארד אמרה לנשיא "כבוד הנשיא, הזמן הולך ואוזל. אני יודעת שאין אפשרות להקדים את פגישתך עם אובמה אך אינני ישנה בלילות. אני פונה אליך כאשתו של פולארד על מנת שתפעיל את השפעתך מאחר שאינני רוצה להיות אלמנתו. אין לאף אחד בישראל כבוד ומעמד כמו שלך בוושינגטון ואני מבקשת שתפעיל השפעה נדירה זו במקרה של יונתן. כוחותיו של יונתן אוזלים ואינני יודעת מה יקרה בפעם הבאה שאקבל שיחת טלפון המבשרת על בעיותיו הרפואיות." פולארד עדכנה את הנשיא כי על פי דיווחים שקיבלה הלילה יונתןעדיין נאבק להחלמתו בבית החולים וצוות הרופאים מנסה לייצב את מצבו. פולארד הדגישה כי חשוב לפעול לכך שבעלה לא יוחזר לבית הכלא ואמרה כי חזרתו לבית הכלא משמעותה גזר דין מוות. פולארד המשיכה ואמרה "אני מבקשת שתפנה היום לנשיא אובמה על רקע הומניטרי ותבקש ממנו שלא יחזור לכלא."

במטה למען פולארד אמרו שהפגישה הייתה "כואבת מאוד, וגם אסתר עצמה פרצה בבכי, והנשיא והנוכחים האחרים בחדר ניסו להרגיע אותה. הכאב ניכר על פניו של הנשיא כשהוא הקשיב לה". בפגישה השתתפו גם מנכ"ל בית הנשיא, אפרת דובדבני, היועץ המדיני של הנשיא, נדב תמיר, חברי הכנסת אורי אריאל ורונית תירוש, שהגישו לנשיא מכתב עליו חתומים 80 ח"כים, ופעילי המטה למען פולארד, עדי גינצבורג ואפי להב.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

נתניהו: "הגיע הזמן לשחרר את פולארד"

לפני כן קיים פרס ביקורי ברכה וחג בבתיהם של הרב עובדיה יוסף, הרב הראשי האשכנזי הרב יונה מצגר והרב הראשי הספרדי הרב שלמה עמאר, שם גם עלתה הסוגיה לדיון. הרב עובדיה אמר לנשיא בביקור: "יש לכבודו יחסים טובים עם נשיא ארצות הברית. פולארד אינו בריא ויש לעשות כל שביכולתנו על מנת לשחררו".

הנשיא עדכן את הרב בפעילות הנעשית מאחורי הקלעים על מנת להשיב את פולארד ואמר: "אעשה כמיטב יכולתי למען חזרתו של פולארד".

מוקדם יותר היום, התייחס לנושא גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שאמר כי הגיע הזמן לשחרר את פולארד. "הגיע חג החירות של כל היהודים, שצריך להפוך לחג החירות הפרטי של פולארד. פעלתי רבות ואמשיך לפעול למען שחרורו", הוסיף.

עוד בנושא
ג'ונתן פולארד עדיין מאושפז: "חשש רציני לחייו"
"הרעה במצב ג'ונתן פולארד, הובהל לבית חולים"
עצומה: מדליית החירות לפרס בתמורה לשחרור פולארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully