וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרעה במצב ג'ונתן פולארד, הובהל לבית חולים"

טל שלו

6.4.2012 / 15:42

בוועד לשחרורו של המרגל הישראלי הכלוא בארה"ב מספרים כי הוא פונה לבית החולים. רעייתו: "מבקשת שבכל בית ובית כנסת בישראל יתפללו לשלומו". הנשיא פרס: התפללו לשלומו

המרגל הישראלי הכלוא בארצות הברית, ג'ונתן פולארד, פונה בצהריים (שישי) לבית חולים בצפון קרוליינה, בשל התדרדרות במצבו הבריאותי. כך הודיע הוועד למען שחרור של פולארד. בשעה זו לא ידועים פרטים לגבי סיבת הפינוי, או מצבו הנוכחי של פולארד. רעייתו, אסתר, פנתה הערב לציבור באמצעות הוועד, בקריאה: "אני מבקשת שבכל בית ובית כנסת בישראל יתפללו לשלומו".

ג'ונתן פולארד. Karl Deblaker, AP
פונה לבית החולים. פולארד/AP, Karl Deblaker

זו לא הפעם הראשונה שפולארד, המרצה עונש מאסר בארצות הברית, מובא לבית החולים. האירוע הזכור ביותר אירע באוגוסט האחרון, עת פונה לבית חולים לצורך ניתוח דחוף, ככל הנראה בשל מחלת כליות ממנה הוא סובל זה שנים רבות. רעייתו של פולארד התלוננה אז כי מנהלי הכלא שבו שוהה בעלה סירבו למסור לה פרטים מדויקים על מצבו. היא אמרה כי עברו עליו שעות רבות של חוסר ודאות וחרדה מאז שבוצע הניתוח אמש, ואמרה שנמסר לה רק כי בעלה "עבר את הניתוח בשלום". היא מסרה עוד כי פולארד נמצא בהכרה וסובל מכאבים עזים, ומעריכה כי הוא צפוי לשוב לבית הכלא בקרוב.

בעקבות אשפוזו, קרא הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, לציבור להתפלל לשלומו של פולארד. מהוועד למען שחרור פולארד נמסר כי ?בשל הזמן הקצר שנותר עד כניסת החג הרב קורא לכל אחד ואחד לוודא שהרבנים והגבאים בבתי הכנסת יוסיפו פרק תהילים לשלומו של יהונתן בן מלכה אחרי תפילת ערבית?.

על פי הוועד לשחרור פולארד, גם נשיא המדינה, שמעון פרס, הצטרף לקריאת הרב מצגר לעם ישראל בארץ ובעולם, להתפלל לשלומו של פולארד. "הנשיא עצמו מתכוון לשאת תפילה לשחרורו", אמרו בוועד, "יחד עם משפחתו סביב שולחן הסדר".

גם גלעד שליט תומך בשחרורו

אתמול זכה פולארד לתמיכה משמעותית במאבק לשחרורו. החייל ששוחרר משבי החמאס בעזה, גלעד שליט, חתם על העצומה הקוראת לנשיא המדינה, שמעון פרס, לפעול למען שחרורו של המרגל הישראלי בטרם יקבל את מדליית החירות היוקרתית מנשיא ארצות הברית, ברק אובמה. "הנשיא פרס הוא מהדיפלומטים הגדולים בעולם אם לא המוביל שבהם. אין לנו ספק שאם הנשיא יפעיל את כל כובד משקלו לפני ומאחורי הקלעים, נראה תוצאות כבר בימים הקרובים", אמרו בוועד.

נועם שליט, אביו של גלעד שליט, אמר לוואלה! חדשות בתגובה להצטרפות לעצומה: "באחרונה פנו אלינו מספר פעילים מהמטה למען שחרור פולארד, ביניהם גם הזמרת רוחמה רז שליוותה אותנו במאבק שלנו לשחרור גלעד. זה מאוד ברור ומתבקש שגלעד יחתום על עצומה כזו שקוראת לשחרורו של פולארד. מי כמוהו מבין את גודל המצוקה והקושי בה הוא שרוי. מי כמוהו יודע ומכיר את הסבל שהוא עובר בשנים האחרונות".

עוד בנושא
”אין ספק שאם פרס יפעל למען פולארד, נראה תוצאות”
עצומה: מדליית החירות לפרס בתמורה לשחרור פולארד
ביידן: מוכן לשוחח עם בכירים יהודים לגבי פולארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully