וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא פרס לאובמה: הענק חנינה לפולארד

טל שלו

9.4.2012 / 20:09

בעקבות ההחמרה במצבו הבריאותי של המרגל הישראלי ולאחר הפגישה בין פרס לרעייתו, אסתר פולארד, נשיא המדינה שיגר איגרת לברק אובמה וביקש לשחררו מהכלא האמריקאי

בעקבות ההחמרה במצבו הבריאותי של המרגל היהודי-אמריקאי ג?ונתן פולארד, שפונה בסוף השבוע האחרון לבית חולים בצפון קרוליינה, שלח היום (שני) נשיא המדינה, שמעון פרס, איגרת אישית לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ובה בקשה רשמית לשקול בחיוב מתן חנינה לפולארד על רקע הומניטרי .

פרס הודה באיגרת לאובמה על יחסו החיובי ועל "הידידות הרבה שממשלו מפגין כלפי מדינת ישראל" והדגיש את הדאגה הרבה שהעם בישראל ובני משפחתו של פולארד חשים לנוכח ההידרדרות במצבו הבריאותי. הנשיא הדגיש בדבריו לאובמה כי לאור מצבו הבריאותי הקשה והעובדה כי ריצה כבר 26 שנים בכלא, הוא שב ומבקש כי ישקול בחיוב מתן חנינה לפולארד.

האיגרת נשלחה לאחר שרעייתו של פולארד, אסתר, נפגשה אמש עם פרס וביקשה ממנו לפנות בדחיפות לאובמה כדי למנוע את החזרתו של פולארד מבית החולים לכלא ובעקבות פנייתה לציבור בבקשה ש"בכל בית ובית כנסת בישראל יתפללו לשלומו".

לפני כחודש פתח המטה למען פולארד בקמפיין חדש הקורא לנשיא פרס להתנות את קבלת המדליה הנשיאותית, העיטור האזרחי הגבוה ביותר בארצות הברית שלפי הכרזתו של אובמה תוענק לפרס ביוני הקרוב, בשחרורו של פולארד. עם זאת, עקב ההתדרדרות במצבו הבריאותי של פולארד, ביקשה רעייתו מהנשיא לא להמתין עד ליוני ולשגר מכתב בהול לנשיא אובמה בו הוא מבקש לקצוב את עונשו של פולארד על רקע הומניטרי.

בעקבות שיגור המכתב לאובמה, רעייתו של פולארד בירכה היום את הנשיא פרס ואמרה כי "נשיא המדינה פעל היום למען הצלת חיים. יהונתן עדיין מאושפז ומצבו עדיין מוגדר מסוכן. אני רוצה לפנות מכאן לכבוד הנשיא אובמה - אנא תן ליהונתן לשקם את מה שנשאר מחיינו, אל תיתן לו לסיים את חייו בכלא".

כותרת אחרונות על פולארד:
אסתר פולארד אמרה לפרס בבכי: "הזמן הולך ואוזל"
עצומה: מדליית החירות לפרס בתמורה לשחרור פולארד
"הרעה במצב ג'ונתן פולארד, הובהל לבית חולים"

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully