וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביכולתנו לייצר פצצת אטום, אך לעולם לא נעשה זאת"

לראשונה, מודה חבר המג'לס כי טהרן צברה יכולת להעשיר אורניום כדי לייצר פצצה. עם זאת, הוא הבהיר: "זו לא דרכה של אירן". ככל הנראה, עמדתו לא משקפת את עמדת השלטון

יממה אחרי שדווח כי הנשיא אובמה העביר מסר לטהרן, לפיו היא תוכל להעשיר גרעין כל עוד הוא ישמש למטרות אזרחיות - מגיעה הצהרה מפתיעה: בפעם הראשונה, מודה חבר בכיר בפרלמנט של אירן כי ארצו צברה יכולת מספקת לייצור פצצת גרעין. רולאם מסבחי מוקדם, חבר המג'לס, אמר כי טהרן כבר הגיעה לרמת הידע המדעית שמאפשרת לה לעשות כן, אך היא "לעולם לא תעשה זאת".

בריאיון שהעניק לאתר הפרלמנט של אירן, שצוטט בסוכנות הידיעות AP, אמר מוקדם כי אירן מסוגלת בקלות להעשיר אורניום לרמה צבאית. עם זאת, הוא הבהיר כי "אין זו מדיניותה של טהרן ללכת בדרך זו".

חבר המג'לס מוקדם שוחח אתמול (שישי) בצהריים עם כתב של אתר הפרלמנט. יצוין כי דבריו אינם מייצגים בהכרח את עמדת השלטון. עם זו, מדובר בפעם הראשונה שחבר בכיר בבית הנבחרים מצהיר בפומבי על הישג טכנולוגי מסוג זה. עד כה, אירן הצהירה כי תכנית הגרעין שלה משמשת אך ורק להיבטים אזרחיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חמינאי עם ארדואן, בפגישתם לפני עשרה ימים בטהרן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש דיווח פרשן בכיר של העיתון "וושינגטון פוסט" כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, העביר מסר לאירן באמצעות ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, לפיו אם טהרן תחדל ממאמציה לפתח נשק גרעיני, המערב יאפשר לה לפתח תכנית גרעין לצרכים אזרחיים. לפי העמדה הרווחת כיום במערב, המבוססת בין היתר על הדו"חות האחרונים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א), תוכנית הגרעין האירנית למעשה אינה "תמימה", והאירנים אכן שוקדים בסתר על גרעין למטרות צבאיות.

במסגרת הפשרה המוצעת, לא ברור אם העשרת האורניום תיעשה באירן

לפי הפרשן דיוויד איגנציוס, במסר שהעביר התייחס אובמה להצהרה שפרסם בפברואר השנה השליט העליון של אירן, עלי חמינאי, בה נאמר כי "האומה האירנית מעולם לא ניסתה ולעולם לא תנסה לפתח נשק גרעיני... אירן אינה מעוניינת בנשק גרעיני, משום שהרפובליקה האיסלמית, באופן לוגי, דתי ותיאורטי, מחשיבה את החזקתו של נשק גרעיני כחטא חמור, ומאמינה כי הפצתו של נשק כזה היא מעשה חסר רגש, הרסני ומסוכן". הנשיא האמריקאי ביקש מארדואן לשאול את המנהיג האירני אם יהיה מוכן לספק לארה"ב ערבות אישית להצהרה זו.

אובמה, על פי איגנציוס, לא הבהיר במסר שהעביר האם ארה"ב תהיה מוכנה לאפשר לאירן להמשיך בהעשרת אורניום בעצמה כחלק מתוכנית הגרעין האזרחית, ונושא זה צפוי לעמוד במוקד השיחות, שלפי הדיווחים האחרונים אמורות להיפתח ב-13 באפריל (יום שישי הקרוב). בשנים האחרונות כבר נעשו ניסיונות מצד המעצמות להגיע להסדרים דומים עם אירן, אולם המגעים לא הניבו תוצאות, בין היתר בשל התעקשותם של האירנים להמשיך להעשיר אורניום בעצמם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully