וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בצרפת: רוצח סדרתי חיסל ארבעה בני אדם בפריז

מהחקירה עולה כי הרציחות, שהחלו בחודש נובמבר, בוצעו באמצעות אותו נשק, שלושה מהקרבנות נורו בראשם והיורה נמלט על אופנוע. שר הפנים הבהיר כי כנראה אין קשר למחבל מטולוז

הרשויות בצרפת התריעו אתמול (שישי) כי גובר החשש מפני רוצח סדרתי שפועל באזור הבירה פריז, לאחר שלפחות ארבעה מקרי רצח דומים ובלתי מפוענחים אירעו בה מאז חודש נובמבר, כולם באמצעות אותו נשק, בקליבר 7.65 מ"מ. שר הפנים, קלוד גיאן, התראיין אתמול בנושא לרדיו "אירופה 1", ואמר כי הרשויות משקיעות את מירב המאמצים בניסיון ללכוד את הרוצח. אף שבכל ארבעת המקרים נמלט הרוצח מזירת הרצח באמצעות אופנוע, השר הבהיר כי ככל הידוע, אין כל קשר בינו למחבל מוחמד מראח, שהשתמש באותה שיטה בשלושת הפיגועים שביצע באזור העיר טולוז בחודש שעבר, בהם רצח שבעה בני אדם.

הרצח האחרון בוצע ביום חמישי, כשאישה בת 47 ממוצא אלג'יראי נורתה מחוץ לדירתה בדרום פריז. מארי-סוזן לה קו, התובעת הציבורית, סיפרה במסיבת עיתונאים כי כל הקרבנות נורו בין השעות 16:00 ל-18:00. בחודש נובמבר אירע על פי החשד הרצח הראשון מבין הארבעה, כשגבר בן 35 נורה למוות. ב-22 בפברואר נרצח גבר בן 52, שכנו של הקרבן הראשון ובחודש שעבר נרצח אדם בין 81, באופן דומה. שלושה מהקרבנות נורו בראשם ואילו הירי הראשון היה שונה, אך יצא לפועל באמצעות אותו כלי הנשק.

המשטרה מנסה כעת לקבוע האם אכן יש קשר בין המקרים ואם ישנו יותר מאדם אחד המעורב ברציחות. בעוד אדם אחד הסגיר עצמו למשטרה לאחר הרצח הראשון, הוא חזר בו מהודאתו ובזמן ששהה במעצר בוצעו שלושת הרציחות האחרות. שר הפנים אמר כי "מבצע הרצח הראשון שאירע בנובמבר ככל הנראה נעצר והוא עדיין בכלא. עם זאת, לסדרת הרציחות הללו נדרשת תשומת הלב המרבית שלנו ואנו משקיעים את כל מרצנו בפרשה הזו". קרוב למאה חוקרים מנסים לפענח את המקרים והמשטרה בודקת מספר כיוונים, הוסיפה לה קו.

תושבי השכונה חשים בהלה לנוכח הישנות הרציחות באזור. אישה המתגוררת באזור סיפרה כי היא "מאד נזהרת, משום שלעולם לא נוכל לדעת אם זה יהיה כמו בטולוז או מונטובן, אבל אני לא חושבת שזה יהיה כך". תושב אחר אמר כי "אני תמיד דואג כשילדי דואגים. אני מנסה להימנע ממגע עם אנשים ולא מחפש צרות, בייחוד עם הצעירים, כיוון שכרגע – זה ממש משוגע".

עוד באותו נושא:
צרפת: נעצרו עוד עשרה חשודים בטרור איסלמי
צרפת: פעילים איסלמיים תכננו לחטוף שופט יהודי
מדען גרעין אלג'יראי מואשם בעבירות טרור בצרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully