וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "נגיע למי שמבקש לפגוע בנו בכל מקום"

6.4.2012 / 0:11

לאחר ירי הרקטה לעבר אילת, הבהיר הרמטכ"ל כי מדובר בפעולה חמורה של ארגוני הטרור בסיני. על הפיגועים נגד יעדים ישראלים בחו"ל: "מי שינסה כוחנו ימצא עצמו מול צבא עוצמתי"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק)

הרמטכ"ל בני גנץ התייחס אמש (חמישי) לירי הרקטה לעבר אילת והבהיר כי מדובר בפעולת איבה חמורה ביותר שמקורה בארגוני הטרור בסיני. "בכל דור ודור כמאמר הפסח, עומדים עלינו לכלותינו ואל מול ניסיונות העבר הכושלים כמו גם האיומים הנשמעים בימים אלו ניצב צה"ל כמגינה וחרבה המושחזת של מדינת ישראל. עדות לכך ראינו בירי הרקטות על העיר אילת בלילה האחרון", אמר גנץ בטקס קצינים מצטיינים בבסיס גלילות.

הרמטכ"ל הזהיר כי "מי שינסה את כוחנו מקרוב ומרחוק, מעזה, מסיני או מכל מקום אחר, ימצא את עצמו בפני צבא עוצמתי ומתוחכם". לדבריו, גם בגזרות אחרות ניצבת מדינת ישראל בפני צומתי הכרעה "בעלי משמעות אסטרטגית רחבה".

גנץ הדגיש כי צה"ל "ערוך להתמודד מול קשת של איומים - בחזית ובעומק, מקרוב ומרחוק. מול כלל הסיכונים, בתווך שבין איום הטרור לבין אתגרי המעגל השלישי. בגבולנו הצפוני, ארגון הטרור חיזבאללה ממשיך לחרוש רעה. עינינו פקוחה וננקוט בכל צעד שיידרש על מנת לשמור על ביטחון אזרחינו".

"אנו יודעים מהו מקורם של הפיגועים בחו"ל"

הרמטכ"ל התייחס גם לפיגועים שאירעו לאחרונה נגד מטרות ישראליות בעולם. "אנו יודעים מהו מקורם של הפיגועים הללו, ועל המתכננים והמשלחים את פיגועי השנאה והטרור לדעת כי בין אם ברצועת עזה, בלבנון או בכל מקום אחר, זרועה הארוכה של מדינת ישראל משגת בסופו של דבר את כל מי שמבקש לפגוע באזרחי ישראל ובעם היהודי".

מוקדם יותר התייחס לירי הרקטה ראש אגף המודיעין, אלוף אביב כוכבי, ואמר: "המזרח התיכון, המקום בו ממילא קצב ההתחמשות הוא הגדול בעולם, משנה את פניו ואופיו ללא הכר. ייתכן שרוחות השינוי נושאות הזדמנות ובשורה, אך בטווח הקצר והבינוני גוברים הסיכונים. אחד מהם הוא מרחב סיני- הירי לאילת, ירי שבוצע מסיני, אינו אלא ביטוי לשינוי המהותי שעובר המרחב".

ראש אמ"ן ציין בטקס סיום קורס קציני המודיעין כי למעלה מעשר תשתיות טרור בסיני נחשפו וסוכלו בחודשיים האחרונים, וכי ארגוני הטרור ממשיכים להתבסס באזור ולחזק את אחיזתם. "למודי ניסיון יהיה עלינו להתכונן לזירות החדשות, להתגברות האיומים ולחוסר היציבות הביטחונית שתאפיין את האזור בשנים הקרובות", הוסיף.

עוד בנושא
ראש אמ"ן: "10 תשתיות טרור נחשפו לאחרונה בסיני"
נתניהו על הרקטה באילת: "נפגע במי שבא לפגוע בנו"
בעקבות הרקטה באילת: יישקל חיבור העיר למערכת התרעה

(עדכון ראשון: 20:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully