וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחיל לסגור עניין: עוד "סוויפ" משולש לרומני

עם נצחונות בפריימריז הרפובליקניים בוויסקונסין, במרילנד ובוושינגטון הבירה, צבר מיט רומני כבר כמעט פי 3 צירים מריק סנטורום, שעדיין מקווה למהפך בהמשך החודש בפנסילבניה

מיט רומני הצליח הלילה (רביעי) להוסיף שלוש מדינות נוספות לגוש תומכיו, ובכך עבר את קו האמצע בדרך ל- 1,144 הצירים הדרושים לו בוועידת המפלגה על מנת לזכות במועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית. מושל מסצ'וסטס לשעבר זכה ל"סוויפ" משולש בבחירות המקדימות במדינות וויסקונסין ומרילנד ובמחוז קולומביה (DC) בו נמצאת וושינגטון הבירה, והשאיר את יריבו השמרן ריק סנטורום הרחק מאחור.

על פי התחזית העדכנית של רשת CNN, רומני צבר כבר מתחילת הפריימריז לפחות 648 צירים שיתמכו בו, בעוד סנטורום מזדחל אחריו עם 264 צירים בלבד (גינגריץ' צבר כבר 137 ופול 71). אין מדובר בנתונים מוחלטים, והמספרים הסופיים (גם במדינות בהן נערכה כבר הצבעה) יוכרעו רק בוועידת המפלגה באוגוסט - אולם לאחר תוצאות הלילה, הערכות המפרשנים רק מתחזקות, כי רומני למעשה הכריע כבר את המרוץ.

מצב הפריימריז במפלגה הרפובליקנית

בוויסקונסין הצפונית עוד היה הקרב צמוד, אך רומני זכה לבסוף ב-41% מהקולות, מול 38% לסנטורום, סנאטור לשעבר מפנסילבניה. הרחק מאחור השתרכו שני המועמדים הנותרים: חבר בית הנבחרים מטקסס רון פול עם 12%, ויו"ר בית הנבחרים לשעבר ניוט גינגריץ' עם 6%. במרילנד, זכה רומני ב-48% מהקולות, סנטורום השיג 30%, 11% לגינגריץ' ו-10% לפול. אולם הניצחון הגורף ביותר היה במחוז קולומביה, שם זכה רומני ב-70% מהקולות, פול זכה ב-12%, גינגריץ' ב-11%. סנטורום כלל לא השיג את המינימום הנדרש כדי להשתתף בהצבעה.

גם ב"מסיבת התה" הצביעו רומני

לא זאת בלבד שניצח באותן מדינות, רומני הצליח גם לנגוס בקבוצה הדמוגרפית של תומכי סנטורום. במרילד, למשל, זכה רומני בקולותיהם של כמחצית מחברי תנועת "מסיבת התה" השמרנית, וגרף 61% מקולות הקשישים. בוויסקונסין, קיבל רומני את התמיכה הרחבה יותר עד כה מתוך אלה המגדירים את עצמם שמרנים ביותר, וזכה ל-46% מהקולות, אל מול 40% לסנטורום.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מיט רומני בעצרת פריימריז בעיר מילווקי, וויסקונסין, 3 באפריל 2012. רויטרס
התחרות עדיין מול סנטורום, אבל החיצים מופנים לאובמה. רומני, הלילה/רויטרס

בנאום הניצחון שלו במילווקי שבוויסקונסין, לא התייחס רומני כלל ליריביו, אלא התמקד - כהרגלו - בהדגשת ההבדלים בינו לבין הנשיא ברק אובמה, בפרט בהקשר למדיניותו הכלכלית וליחסו לעסקים בארצות הברית. "יש החלטה פשוטה מולה נעמוד: הנשיא התחייב לשנות את ארצות הברית, והוא בילה את ארבע השנים האחרונות בהנחת הבסיס לחברה שבה הממשלה עומדת במרכז. אני אבלה את ארבע השנים הקרובות בהנחת הבסיס למדינת הזדמנויות שתובל על ידי אנשים חופשיים ושוק חופשי".

סנטורום, מצדו, התחייב להמשיך להיאבק. הוא הדגיש כי רק מחצית הצירים חולקה עד כה, וניבא כי הבחירות המקדימות במדינתו, פנסילבניה, ב-24 באפריל יכולות עוד להפוך את הקערה על פיה (הוא "שכח" לציין שבאותו יום יתקיימו פריימריז בעוד ארבע מדינות מזרחיות - דלאוור, קונטיקט, רוד איילנד וניו יורק הגדולה - שכולן צפויות כנראה לתמוך ברומני). לדבריו, הרפובליקנים זקוקים לאדם שיכול להוות ניגוד לאובמה בבחירות הכלליות. "איננו צריכים לנצח על ידי תזוזה למרכז", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully