וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומני ניצח בפוארטו ריקו, המרוץ עובר לאילינוי

המוביל בפריימריז הרפובליקניים הגדיל עוד את יתרונו לאחר ניצחון קל באי דובר הספרדית, אך צפוי לקרב הרבה יותר צמוד מול ריק סנטורום במדינה ה"מתנדנדת" המרכזית שתצביע מחר

המרוץ נמשך - ומיט רומני מגדיל את הפער. מושל מסצ'וסטס לשעבר גרף הלילה (שני) 20 צירים נוספים במרוץ למועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית, עם ניצחון בבחירות המקדימות בפוארטו ריקו - החמישית והאחרונה מבין חמש טריטוריות הנמצאות מחוץ לגבולות ארה"ב שמשתתפות בפריימריז (רומני ניצח גם בארבע הקודמות - גואם, איי הבתולה, איי מאירנה הצפוניים וסמואה האמריקנית).

ניצחונו של רומני הלילה היה סוחף במיוחד: הוא זכה ב-83% מהקולות מבין מעט יותר מ-100 אלף חברי המפלגה שהשתתפו בהצבעה באי דובר הספרדית שבים הקאריבי, וגרף 20 מתוך 23 הצירים של הטריטוריה. המועמד העיקרי הדולק אחריו, הסנאטור לשעבר מפנסילבניה ריק סנטורום, זכה ב-8% בלבד. יו"ר בית הנבחרים לשעבר ניוט גינגריץ' זכה ב-2% מהקולות, וחבר בית הנבחרים מטקסס, רון פול, הסתפק ב-1%.

הבחירות בארה"ב - כותרות אחרונות:
מאוחר מדי? סנטורום ניצח במיסיסיפי ובאלבמה
קנזס של סנטורום, רומני מנצח באוקיינוס השקט
אובמה מאיץ את הקמפיין, המטרה: כסף, כסף וכסף
על רקע עליית מחירי הדלק: אובמה צונח בסקרים

הפער גדל: המצב במרוץ המפלגתי

אולם גם בזמן ההצבעה וספירת הקולות בפוארטו ריקו, היו ארבעת המועמדים שקועים כבר עמוקות בשלב הבא במרוץ, עוברים בין עצרת בחירות אחת לאחרת בשתי המדינות המרכזיות שבהן ייערכו בחירות השבוע - אילינוי (מחר) ולואיזיאנה (בשבת).

לואיזיאנה הדרומית ככל הנראה מונחת בכיסו של סנטורום, אולם כדי להישאר רלוונטי במרוץ, הוא יהיה חייב לנצח קודם כל באילינוי - אחת המדינות המכריעות במרוץ, משתי סיבות עיקריות: ראשית כל - גודלה (היא מבטיחה 69 צירים); ושנית - זוהי מדינת מפתח בשל ההרכב המגוון שלה, ההופך אותה למדינה ה"מתנדנדת" בין שמרנים לליברלים, והיא נחשבת למנבאת של מאבקים פוליטיים ברמה הלאומית. עד כה נערכו כבר פריימריז בשתי מדינות כאלה - פלורידה ואוהיו - ובשתיהן ניצח רומני, אם כי בפער קטן. בסקרים אחרונים שנערכו במדינה מוביל רומני בפער קטן על סנטורום, כשגינגריץ' ופול הרחק מאחור.

גם במיזורי מצביעים - התוצאות רק ביוני

ניצחונו הקל של רומני בפוארטו ריקו הושג בין היתר הודות לתמיכתו ההדוקה של מושל האי, לואיס פורטונו. "מי שחושב שמצביעים היספנים לא יתמכו ברפובליקנים צריך להסתכל בפוארטו ריקו", אמר רומני לאחר ניצחונו. "הם יצביעו לנו, אם נעמוד מאחורי העקרונות שלנו - עקרונות שמרניים שמביאים צמיחה, מקומות עבודה וערכים. כך ננצח, ואנחנו ניתן לבוחרים הלטיניים לעזור לנו".

סנטורום, מאידך, שכנראה לא בנה יותר מדי על פוארטו ריקו מלכתחילה, הצליח לחוללל שערוריה-זוטא במהלך השבוע באי, כשאמר כי הוא סבור שהאנגלית צריכה להיות השפה הרשמית באי, ולא ספרדית (אף שבנובמבר יתקיים באי משאל עם על הכרזת עצמאות). רומני מיהר להשיב כי הוא אינו תומך בצעד כזה, ומיד הואשם על ידי סנטורום ב"זגזגנות". חילופי הדברים בין השניים נמשכו בארסיות, עד כדי כך שג'ון מקיין, מועמד המפלגה לנשיאות בבחירות 2008, אמר אתמול בתוכנית "פגוש את העיתונות" ברשת NBC כי זו מערכת הפריימריז "הכי מרושעת שאי פעם ראיתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

צפו בכתבת CNN על הפריימריז בפוארטו ריקו

בינתיים, במקביל לשאר ההתפתחויות, החלו השבוע הבחירות המקדימות גם במדינת מיזורי המרכזית. באחת המדינות ששיטת הבחירות בהן היא הסבוכה ביותר, סנטורום כבר ניצח בבחירות מקדימות בתחילת פברואר, אך אלו הוגדרו "תחרות יופי" משום שלא הבטיחו בפועל אף ציר במרוץ המפלגתי. החל מהשבוע, נערכת שורה של ועידות מקומיות ברחבי המדינה, שיימשכו עוד שבועות ארוכים, עד לוועידות המחוזיות ב-21 באפריל, ולבסוף הוועידה הכללית ב-2 ביוני - שרק בה יוענקו 52 הצירים של המדינה.

מיטר רומני בעצרת פריימריז בבירת פוארטו ריקו, סן חואן, 16 במרץ 2012. רויטרס
עניין של שפה. רומני זוכה לאהבה בפוארטו ריקו, בסוף השבוע האחרון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully